شرکت اوولوشن ماینینگ دومین شرکت بزرگ تولیدکننده طلای استرالیا هشدار داده است که قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و باید برای دوران سخت تری آماده شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، "جیک کلین" رئیس شرکت معدنی اوولوشن ماینینگ استرالیا در سخنانی تاکید کرد: اگر شما به من افزایش نرخ تورم دراقتصاد جهان را نشان دادید من هم به شما افزایش قیمت طلا را نشان خواهم داد.

 وی در ادامه افزود: قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته و به نظر می رسد طلا باید برای دوران سخت تری آماده شود. این برای سومین سال متوالی است که قیمت طلا با کاهش همراه شده است.

او در ادامه تصریح کرد: هیچ نشانه ای از کاهش ارزش دلار آمریکا وجود ندارد و این مساله فشار زیادی را برقیمت جهانی طلا و سایر کالاها وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ دسامبر برگزار شود. گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا بیشتر شده و این مساله ارزش دلار را تقویت کرده است.

همچنین شب گذشته متن مذاکرات نشست اکتبرفدرال رزرو آمریکا نیز منتشر شد که این گزارش می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره آمریکا را تا پایان امسال روشن کند.

 

منبع: بلومبرگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها