طلا

قیمت طلا روز دوشنبه که دلار آمریکا پس از صعود هفته گذشته، دچار ضعف شد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۳۲۳.۶۸ دلار رسید. این فلز ارزشمند هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشت که دومین کاهش هفتگی متوالی بود.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۶.۳۰ دلار رسید.

به گفته جوردان الیسئو، اقتصاددان ارشد شرکت بازرگانی طلای "ای بی سی بولیون"، قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته تحت تاثیر ضعف دلار اندکی اوج گرفته است.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۳۴ درصد افت کرد و به ۹۰.۱۳۷ واحد رسید. این شاخص هفته گذشته با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های مطمئن در پی ریزش بازارهای سهام جهانی، ۱.۴ درصد رشد کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار قیمت مصرفی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد و نشانه‌های روشن‌تری را درباره روند رشد تورم فراهم خواهد کرد نرخ تورم بالاتر ممکن است روند تحکیم سیاست‌ پولی این کشور آمریکا را تسریع کند. نگرانی‌ها نسبت به رشد تورم، افت شدید بورس‌های جهانی در هفته گذشته را به دنبال داشت. شاخص "اس اند پی  ۵۰۰ " هفته گذشته ۵.۲ درصد ریزش کرده بود که بزرگترین کاهش هفتگی از ژانویه سال ۲۰۱۶ بود.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود پس از ریزش قیمت دارایی‌های پرریسک در هفته گذشت، قیمت طلا به خوبی حمایت شود به خصوص اگر نوسان بازارهای مالی ادامه پیدا کند.

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، مدیران سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شمار قراردادهای خرید خود در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به ششم فوریه برای نخستین بار در هشت هفته گذشته کاهش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۶.۴۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش ۹۷۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار رسید.

منبع:ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها