• ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 17137
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز با ۴۵ سنت، معادل ۰.۶۶ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»، پس از تهدید ترامپ به وضع تعرفه های جدید بر کالاهای چینی که موجب افزایش نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت که به مقامات تجاری آمریکا دستور داده تا وضع تعرفه بر ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر کالاهای وارداتی چینی را مد نظر قرار دهند و بدین ترتیب تنش های تجاری با پکن را تشدید کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز با ۴۵ سنت، معادل ۰.۶۶ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می نیز امروز با ۴۱ سنت، معادل ۰.۶۵ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۱۳ سنت رسید.

هرچند ناظران بازار نفت نگران تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین هستند، اما با توجه به کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا آنها انتظار ندارند که شاهد کاهش شدید قیمت نفت باشند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که در هفته گذشته حجم ذخایر نفت خام آمریکا ۴.۶ میلیون بشکه کاهش یافته در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۲۴۶ هزار بشکه ای را داشتند.

در همین حال، عربستان اعلام کرده که قیمت رسمی نفت خود برای ماه می در بازار آسیا را افزایش خواهد داد.

اوپک و برخی تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از جمله روسیه متعهد شده اند که تولید روزانه نفت خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ روزانه حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. عربستان مهمترین عضو اوپک گفته، کاهش تولید ها ممکن است به شکل یا اشکال مختلف تمدید شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها