فلاح

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا در آستانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و همچنین توسعه بازارها و ابزارهای مالی بورس کالا باعث شده تا با طیف جدید از مشتریان و ذی نفعان بورس کالا مواجه باشیم؛ از این رو برگزاری فاینکس ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای معرفی بیشتر بورس کالا به این ذی نفعان است. 

به گزارش «کالاخبر»، جواد فلاح گفت: بورس کالای ایران تقریبا در یازدهمین سال فعالیت خود قرار دارد. در سال های اولیه راه اندازی بورس کالای ایران ذی نفعان به شرکت های حقوقی بزرگ در گروه های مختلف محصولات صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی و کشاورزی در کشور محدود بودند.

وی افزود: در دو سه سال اخیر با طیف جدیدی از مشتریان و ذی نفعان در بورس کالای ایران روبه رو شده ایم که عمده این مشتریان حاصل اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاورزی بوده است.

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا با توضیح اینکه ما در سال گذشته با حدود ۲۵۰هزار کشاورز در ارتباط بودیم، افزود: برای توسعه ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی در بورس کالای ایران، انتظار بر این است که با بیش از یک میلیون کشاورز در ارتباط باشیم؛ بنابراین مشاهده می کنیم که خرده فروشی نیز در بورس کالا در حال شکل گرفتن است و ذی نفعان کوچکتری را در کنار خود خواهیم داشت. 

فلاح با بیان اینکه بازارهای مالی و جدید بورس کالا در حال بزرگ تر شدن است، اظهار کرد: توسعه صندوق های کالایی و معاملات سلف موازی استاندارد، راه اندازی معاملات اوراق خرید دین، مناقصه، تسویه چند مرحله ای، فوروارد و ابزارهای متعدد دیگر در حال معرفی شدن است که براین اساس بورس کالا در آینده ای نزدیک ذی نفعان متنوع تری خواهد داشت. 

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا با ذکر اینکه فاینکس ۲۰۱۸ فرصتی است تا بورس کالا خود را بیشتر به ذی نفعان متنوع خود معرفی کند، خاطر نشان کرد: در کنار معرفی کارکردهای بورس کالا برای اقتصاد، کارگاه های آموزشی نیز برای علاقمندان برگزار می شود و از نظرات دانشمندان، محققان و افراد صاحب ایده در معرفی و طراحی ابزارهای جدید که نیاز صنعت کشور است، کمک خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها