صندوق طلا

پذیره نویسی چهارمین صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلا با نماد «عیار» از امروز شنبه در بازار سرمایه آغاز می شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ پذیره نویسی این صندوق در حالی از امروز به مدت پنج روز کاری تا پایان روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه انجام می شود که ارزش اسمی هر واحد این صندوق مبلغ ۱۰ هزار ریال بوده و تعداد کل واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد اعلام شده است. گفتنی است تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی برای صندوق «عیار» ۹۹ میلیون واحد بوده و یک میلیون واحد دیگر آن واحدهای سرمایه گذاری ممتاز می باشد. 
شایان ذکر است پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق، معاملات ثانویه واحدهای صندوق «عیار» در بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورس کالای ایران آغاز می شود.
شرکت در این پذیره نویسی مستلزم دارابودن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده و سفارش خرید در این پذیره نویسی بدون محدودیت است و تنها باید سفارشات مضربی از یک ورقه باشد.
گفتنی است طبق اطلاعیه های منتشره توسط بورس کالای ایران، در صورت عدم فروش واحدهای سرمایه گذاری به میزان حداقل تعیین شده در اساسنامه این صندوق، موسسان می توانند پذیره نویسی را یک بار به مدت پنج روز کاری از تاریخ ۲۷ خردادماه جاری تا تاریخ دوم تیرماه سال جاری تمدید کنند.
موضوع فعالیت صندوق، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا، اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا و اوراق بهادار با درآمد ثابت است.
در پایان این گزارش می افزاید، نقل و انتقال واحدهای سرمایه گذاری این صندوق و صدور و ابطال آن از مالیات معاف بوده و کلیه کارمزدهای خرید واحدهای صندوق «عیار» در طول دوره پذیره نویسی مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها