• ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 18235
طلا

در حالی که ارزش دلار تقویت شده و موجب تغییر مسیر حرکت قیمت طلا نسبت به جلسه قبل گشته است، قیمت طلا امروز در معاملات اولیه آسیایی شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۵۰ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه حدود ۰.۴ درصد افزایش یافته بود. قیمت طلای آمریکا هم امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۵۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۴.۷۰۱ رسید.

رشد قیمت های مصرف کننده در آمریکا در یک ساله منتهی به ماه می سرعت گرفته و یکی از معیارهای سنجش نرخ تورم در آمریکا برای اولین بار در طی ۶ سال گذشته به هدف گذاری ۲ درصدی فدرال رزرو رسیده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز گفت، وی معتقد است بخش عمده برنامه های تسلیحاتی کره شمالی می تواند طی یک سال آینده برچیده شود، هرچند که برخی از کارشناسان می گویند، این فرآیند زمان بسیار بیشتری می طلبد.

هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان دیروز به دلیل اختلاف نظر با آنجلا مرکل، صدراعظم بر سر سیاست های مهاجرتی استعفا کرد.

آمارهای یورو استات نشان می دهد، نرخ تورم حوزه یورو در ماه جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت انرژی، به بالاترین رقم خود در طی بیش از یک سال گذشته رسیده که حتی بالاتر از هدف گذاری بانک مرکزی اروپا بوده است.

تقاضا برای خرید طلا این هفته در هند به دلیل کاهش قابل توجه قیمت ها، با افزایش مواجه بود. این در حالی بود که تقاضا در سایر نقاط آسیا همچنان ضعیف باقی ماند، زیرا سرمایه گذاران در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها بودند.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها