بیگلری

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که باید در راستای ایجاد عدالت و شفافیت در اقتصاد کشور تلاش کنیم تا کالاهای استراتژیک در بورس کالا مورد معامله قرار گیرد.

شهباز حسن پوربیگلری درگفت و گو با خبرگزاری میزان با تاکید براینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس به نفع کشاورزان خواهد بود، گفت: ارائه  محصولات کشاورزی  در  بورس کالا  گامی مثبت برای ساماندهی بازار اقتصادی این محصولات  تلقی می شود.

نماینده  مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای  اسلامی، افزود: یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته عرضه انواع کالاها در بورس و داشتن بورس های قدرتمند و تاثیرگذار بر قیمت های بین المللی است که ما نیز با توجه به وضعیت کلی و کلان کشور، باید در راستای ایجاد عدالت و شفافیت تلاش کنیم تا کالاهای استراتژیک در بورس مورد معامله قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران می تواند برای کشاورزان افزایش انگیزه و برنامه ریزی به دنبال داشته باشد، گفت:

طرح قیمت تضمینی به مراتب کارامدتر طرح خرید تضمینی است و به طور همزمان منافع کشاورز، دولت و بخش کشاورزی را پوشش می دهد به همین خاطر ارائه گندم در بورس کالا رفته رفته باید انجام شود تا در آینده شاهد رشد کیفیت گندم، شفافیت آماری، کاهش هزینه های دولت و ساماندهی معاملات باشیم.

به گفته حسن پوربیگلری، البته به طور طبیعی باید توجه داشته باشیم که گندم کالایی استراتژیک و امنیتی محسوب می شود که بطور مستقیم با تضمین امنیت  غذایی کشور سروکار دارد، از این رو مسوولان باید با برنامه ریزی و رفته رفته عرضه گندم کشور در بورس کالا را رقم بزنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به طور حتم بعد از عرضه گندم در بورس، کیفیت گندم و راندمان تولید افزایش یافته و به این ترتیب گندم تولید شده در بازاری رقابتی به فروش می رسد و از این طریق کشاورزان به ارتقای کیفیت تشویق می شوند.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی کشاورز بداند که می تواند محصول خود را با قیمتی واقعی در بورس کالا بفروشد و وجه حاصل از معامله نیز ظرف چند روز به حساب او واریز می شود، بدون شک شاهد استقبال همه جانبه از بورس و حذف سیستم‌های دلالی در صنعت کشاورزی خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها