طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها طی روزهای آینده تحت فشار ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و آمارهای اشتغال این کشور خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت قرار است روز جمعه منتشر شود. این شاید مهمترین رویداد اقتصادی هفته جاری به شمار رود. سرمایه گذاران بین المللی به دقت منتظر اعلام آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش پیش بینی کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که طی ماه اوت ۱۹۰ هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده است .تنش های تجاری در عرصه بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها باشد.

هفته گذشته آمریکا و مکزیک به توافق تجارت آزاد دست یافته اند و اکنون ترامپ تهدید کرده است که اگر کانادا با پیشنهادات واشنگتن موافقت نکند، از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی کنار گذاشته خواهد شد.ترامپ همچنین قصد دارد تعرفه های سنگینی را علیه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی وضع کند.

قیمت طلا هفته گذشته بار دیگر با کاهش ۰.۵ درصدی روبرو شد تا در ماه اوت با افت ۲ درصدی مواجه شده باشد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ درصد کاهش داشته است. کاهش متوالی قیمت طلا در ۵ ماه اخیر مساله ای است که از سال ۲۰۱۳ میلادی بی سابقه بوده است.

امروز قرار است بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره جدید خود را اعلام کند. انگلیس نیز آمارهای بخش مسکن را اعلام خواهد کرد. مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز سخنرانی مهمی در پارلمان این کشور درباره وضعیت رشد اقتصادی و تورم خواهد داشت.

چهارشنبه استرالیا آمارهای رشد اقتصادی در سه ماه دوم امسال را اعلام می کند. انگلیس نیز آمارهای فعالیت بخش خدمات را منتشر خواهد کرد. بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام می کند.

روز پنجشنبه استرالیا آمارهای تجاری را منتشر می کند و آمریکا نیز گزارش مربوط به اشتغال در بخش خصوصی را اعلام خواهد کرد.​روز جمعه نیز چین آمارهای مهم تجاری در ماه اوت را اعلام می کند و پس از آن وزارت کار آمریکا آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری را مننشر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها