پتروشیمی

وزیر نفت از افزایش ۷۵ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در پنج‌سال اخیر خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور در مورد تحولات صنعت پتروشیمی در پنج سال اخیر گفت: در طی این پنج سال به جز سه طرحی که امروز افتتاح می‌شود ۱۲ طرح افتتاح شده که ارزش آن‌ها به قیمت های امروز ۳.۵ میلیارد دلار است و ارزش این سه طرح یک و نیم میلیون دلار است.

وی افزود: در سال‌های اخیر اتفاق‌های مهمی در صنعت پتروشیمی افتاد به طوری که وزن محصولات پتروشیمی ۳۳ درصد افزایش یافته و ۷۶ درصد به صادرات محصولات پتروشیمی اضافه شده است همچنین ۱۳ درصد عرضه داخلی برای صنایع پایین دستی افزایش یافته است.همچنین گاز تحویلی به صنعت پتروشمیی به مقدار ۳۵ درصد رشد کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: نکته مهمی که خدمت رییس جمهور باید عرض کنم تحولات در مورد تولید اتان است که جزو با ارزش ترین محصولات است و ما در حال حاضر در تولید آن کمبود داریم.

زنگنه افزود: در سال ۹۲ کل تولید اتان  ۳.۸ میلیون تن بوده است که در سال ۹۶ به ۶.۱۱ رسیده است که پیش بینی می شود در سال ۹۸ به بیش از ۱۲ میلیون تن تولید اتان دست یابیم.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین و بهترین واحدهای ما بوشهر است که اصلی‌ترین محصولش اتان است. برای ما خوراک پتروشیمی به خوبی قابل تامین است. مجتمع پالایشی سیراف ظرفیت خوبی دارد ولی با توجه به مشکلاتی که پیش آمد کسی آن را فاینانس خارجی نمیکند.

زنگنه افزود: امروز برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت دو قرارداد امضا می شود. با این قرارداد ما دیگر در خوزستان و کهکلویه و بویر احمد گازی فلر نخواهیم داشت بخش عمده این گاز ها به خوراک تبدیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها