اوپک

پنج منبع آگاه اوپک و غیراوپک به رویترز گفتند بعید است کمیته متشکل از وزیران اوپک و غیراوپک در نشست روز یکشنبه الجزایر افزایش بیشتر تولید را توصیه کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، این منابع آگاه اظهار کردند این کمیته بعید است درباره نحوه توزیع افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید میان کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که در ژوئن با آن موافقت شده بود، تصمیم بگیرد.

کمیته نظارتی وزیران اوپک و غیراوپک اعلام کرده پایبندی به توافق کاهش تولید در اوت به ۱۲۹ درصد رسیده است در حالی که این نرخ در ژوییه ۱۰۹ درصد بود. آمار اخیر نشان می‌دهد این ائتلاف همچنان بیشتر از میزان توافق شده تولیدش را کاهش می‌دهد.

محمد بن حمد الرومحی، وزیر نفت عمان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک در اوت ۶۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از میزان توافق شده تولیدشان را کاهش دادند که مجموع کاهش تولید آنها را به حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز رساند.

منابع اوپک اظهار کرده‌اند هر گونه اقدام برای افزایش تولید مستلزم این خواهد بود که اوپک یک نشست فوق العاده برگزار کند اما چنین پیشنهادی هنوز مطرح نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها