طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه که دلار در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا افزایش داشت، با کاهش اندکی روبرو شد.

به گزارش«کالاخبر»، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور بدون تغییر ماند و در ۱۱۹۸.۸۰ دلار ایستاد.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۰۳.۱۰ دلار رسید.

به گفته استفن اینس، مدیرمعاملات آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA، طلا به مرز ۱۲۰۰ دلار چسبیده است و هرگونه اظهارنظر منفی درباره نرخ‌های بهره ممکن است قیمت طلا را به بالای ۱۲۱۰ دلار برساند.

سرمایه‌گذاران منتظر جزییات نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. انتظار می‌رود در این نشست افزایش نرخ‌های بهره تصویب شود.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را که بازدهی ندارد افزایش می‌دهد و ارزش دلار را تقویت می‌کند.

قیمت طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، ۱۲ درصد سقوط کرده است.

از سوی دیگر بازار با نگرانی به تنش‌های تجاری چین و آمریکا که رشد اقتصاد جهانی را در معرض خطر قرار داده چشم دوخته است. چین و آمریکا تعرفه‌های جدیدی را روی واردات کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند که از روز دوشنبه به اجرا درآمدند.

با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید، دلار خریداری کنند.

شاخص دلار روز سه شنبه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۴.۳۲۵ واحد رسید.

به گفته معامله‌گران و تحلیلگران، طلا در پنج هفته گذشته حدود ۳۰ دلار نوسان قیمت داشته، اما نشست بانک مرکزی آمریکا کاتالیزوری خواهد بود تا قیمت‌ها محدوده معاملات اخیر را بشکنند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در مرز ۱۱۹۴ دلار را دوباره امتحان کند و در صورت شکسته شدن سطح مذکور، قیمت طلا تا مرز ۱۱۸۷ دلار عقب خواهد نشست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۵۹ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۸۲۷.۳۰ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۴.۲۴ دلار معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها