نفت

نتایج نظرسنجی انجام شده از ۵۰ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می دهد که احتمالا قیمت متوسط هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به ۷۳ دلار و ۴۸ سنت خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر»، نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد، در حالی که نگرانی ها در مورد کاهش عرضه نفت کشورهایی نظیر ایران و ونزوئلا بر نگرانی ها از اختلافات تجاری میان آمریکا و تاثیر منفی آن بر کاهش تقاضا غلبه یافته است، قیمت نفت احتمالا در سال آینده همچنان مسیر افزایشی خود را ادامه خواهد داد.

نتایج نظرسنجی انجام شده از ۵۰ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می دهد که احتمالا قیمت متوسط هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به ۷۳ دلار و ۴۸ سنت خواهد رسید، که بالاتر از ۷۲ دلار و ۷۱ سنت پیش بینی شده در ماه اوت و رقم متوسط ۷۲ دلار و ۶۸ سنتی نفت برنت از ابتدای سال جاری تاکنون است.این بالاترین رقم پیش بینی شده برای نفت برنت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در نظرسنجی های امسال است.

فرانک شالنبرگر، تحلیلگر موسسه ال بی بی دبلیو در این باره گفت: نگرانی ها در مورد اختلافات تجاری بین المللی هنوز تاثیر واقعی ای بر رشد اقتصاد جهانی نگذاشته است، اما تحریم ها علیه ایران شروع به تاثیرگذاری بر صادرات و تولید نفت این کشور کرده است.

وی افزود: «اگر کشورهای وارد کننده ای نظیر کره جنوبی تمایلی برای خرید نفت از ایران نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که تولید نفت ایران حدود نیم میلیون تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد. این یک خبر واقعا بد برای قسمت عرضه بازار و به ویژه برای مصرف کنندگان است، زیرا قیمت ها ممکن است از این نیز فراتر برود.

اما به عقیده تحلیلگران تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین به ویژه در سال آینده ممکن است بر رشد تقاضا تاثیر بگذارد.

هانس وان کلیف، تحلیلگر ارشد انرژی در موسسه ای بی ان آمرو گفت: نامشخص بودن تاثیرات احتمالی جنگ تجاری بین آمریکا و چین ممکن است بخشی از ریسک افزایشی ناشی از کاهش احتمالی عرضه را خنثی کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها