نفت

یک مؤسسه مشاوره بین‌المللی هشدار داد که در دهه آینده میلادی جهان با کمبود نفت روبه‌رو خواهد شد، زیرا شمار کمی میدان‌ نفتی جدید به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش «کالاخبر»  به نقل از شانا،  مؤسسه وودمکنزی با اشاره به آغاز روند کمبود عرضه روزانه نفت از میانه دهه ۲۰۲۰ میلادی، در گزارش جدید خود هشدار داد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی جهان با کمبود روزانه ۳ میلیون بشکه نفت روبه‌رو خواهد بود و تا سال ۲۰۳۵ میلادی این کمبود به ۷ میلیون بشکه در روز و تا سال ۲۰۴۰ میلادی این کمبود به ۱۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

این مؤسسه اعلام کرد: صرف‌نظر از تحولات فناوری فراتر از چیزی که اکنون می‌توانیم فرض کنیم، ما به اکتشاف‌های جدید نفتی نیاز خواهیم داشت.

طبق اعلام این مؤسسه، بذر این چالش در دوران افت قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ میلادی کاشته شد، بهگونه‌ای که سرمایه‌گذاری در اکتشاف نفت از حدود ۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی به حدود ۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی سقوط کرد.

کاهش سرمایه‌گذاری موجب افت شدید اکتشاف میدان‌های جدید نفتی شده است.

وودمکنزی با تأکید بر این که اکنون سطح فعالیت در صنعت نفت برای جلوگیری از کمبود عرضه کافی نیست، اعلام کرد: اگر می‌خواهیم دوران افت عرضه به تأخیر افتد، لازم است اکتشاف‌گران بیشتری فعال شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها