یزدی زاده

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که صبح امروز برگزار شد، گفت: اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا بهترین روش برای ایجاد تعادل در بازارهاست.

به گزارش «کالاخبر»، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که صبح امروز برگزار شد، گفت: اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا بهترین روش برای ایجاد تعادل در بازارهاست. به طوریکه در بازه زمانی با ایجاد برخی محدودیت ها در روند عرضه و تقاضا و قیمت فولاد در بورس کالا، اثرات دلخواه به دست نیامد اما هنگامی که محدودیت‌های قیمت‌گذاری در بورس کالا رفع شد، شاهد بهبود قیمت ها بودیم.

منصور یزدی زاده افزود: پس از رفع محدودیت های قیمت گذاری و برداشتن سقف رقابت، مشاهده کردیم که قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد با وجود افزایش نرخ ارز کاهش یافت؛ در نتیجه قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد به یکدیگر نزدیک شد و این نتیجه مطلوب حاصل اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا و سازوکار بورس کالاست.

یزدی زاده در ادامه گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش صنعت فولاد دنیا عدم توازن در تولید و مصرف است، به طوری که چین برخلاف محدودیت های زیست محیطی تولید خود را حفظ کرد.

وی همچنین در خصوص تهدیدات عمده صنعت فولاد گفت: کاهش تقاضا در بازارهای جهانی، افزایش تولید در چین، جنگ تجاری، کاهش رشد اقتصادی چین، آغاز و ادامه کاهش قیمت فولاد که از ماه جولای آغاز شده است از جمله تهدیدات صنعت فولاد به شمار می روند.

وی در خصوص آثار تحریم‌ها نیز عنوان کرد: افت صادرات، افزایش هزینه واردات، کاهش مراجعه کشتی، از دست رفتن بازارهای صادراتی، کاهش ارزآوری، گسیل فولاد به بازارهای داخلی و بسته شدن کانال‌های مالی از آثار تحریم خواهد بود که از راه اندازیNGO های صادراتی، بستن قراردادهای بارتر، متنوع سازی کانال های انتقال پول، حمایت از صادرکنندگان و توسعه و تقویت کشتیرانی از جمله راهکارها برای کاهش اثر تحریم‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها