طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد ولی در پایان هفته گذشته برای دومین بار متوالی با افزایش همراه شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، قیمت طلا در بازارهای بین المللی که پیش از این به بالاترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسیده بود، در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شده است. بهبود اوضاع بازار سهام و افزایش ارزش دلار آمریکا بار دیگر موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۵.۶۰ دلار کاهش به ۱۲۲۲ دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۲.۹ سنت افزایش به بیش از ۱۴.۶۳ دلار رسید.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شد. این برای دومین هفته متوالی است که قیمت این فلز گرانبها با افزایش مواجه شده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته رشد ۰.۱ درصدی را ثبت کرده است.

شاخص سهام در بازار وال استریت آمریکا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی همراه شده و این مساله بار دیگر فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.​شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۹۵.۲۴ واحد رسیده است.

سئوال مهم در شرایط کنونی این است که آیا روند صعودی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز باثبات و پایدار خواهد بود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها