IMG_2127.JPG

کمک به تامین مالی بخش تولید، یکی از اهداف اصلی فعالیت های اقتصادی و مالی کشور به شمار می رود که بورس کالای ایران در این راستا با انتشار اوراق سلف موازی گام بزرگی برداشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید در مراسم عرضه اولیه اوراق کنسانتره سنگ آهن گل گهر با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طراحی و نوع آوری در ابزارهای مالی از برنامه های اصلی شرکت تامین سرمایه امید است که این شرکت در راستای انتشار اوراق سلف موازی از طریق بورس کالای ایران سعی کرده، بازار بدهی کشور را از این رویداد مهم بی بهره نگذارد.

حبیب رضا حدادی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از انتشار اوراق سلف موازی کنسانتره سنگ آهن افزود: اوراق سلف مورد نظر که امروز انتشار یافت با استقبال بالای سرمایه گذاران در کسری از ثانیه به فروش رسید. این اتفاق باعث خرسندی است که تعداد زیادی از سهامداران و سرمایه گذارن به مجموعه بازار سرمایه و کلیه دست اندرکاران و ارکان این بازار اطمینان می کنند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید با بیان اینکه شرکت سنگ آهن گل گهر با انتشار این اوراق در راستای اجرای سیاست خروج غیر تورمی از رکود، نقش مهمی ایفا کرده است، گفت: همچنین بورس کالا نیز تاکنون در بحث اوراق سلف موازی و تامین مالی بسیاری از شرکت ها کمک زیادی کرده است و خوشحال هستیم یک بار دیگر از فرصت به وجود آمده در بازار سرمایه در راستای اهداف اقتصادی دولت استفاده کرده ایم.

وی با بیان اینکه سود در سررسید اوراق سلف کنسانتره سنگ آهن بین ۲۵ تا ۲۸ درصد است، تصریح کرد: حداکثر عرضه این اوراق بر اساس تناژ ۷۵۰ هزار تن کنستانتره سنگ آهن بود و اندازه هر قرارداد یک تن و قیمت هر قرارداد نیز ۱۴۹ هزار ۵۰۰ تومان به ثبت رسید.

حدادی در پایان گفت: ورود سرمایه گذار خرد به این بخش و انتشار این اوراق برای عموم باعث می شود که ما از منابع هر چند کم برای طرح های توسعه ای شرکت ها و واحدهای تولیدی کمک بگیریم و به این ترتیب با استفاده از این بازار مالی در راستای تخصیص بهینه منابع قدم برداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها