• ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
  • کد خبر: 2029
CHINAMARKET23.jpg

در پی ضعف آمار مبادلات تجاری چین و نگرانی در مورد تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده انرژی دنیا، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود افت قیمت امروز، بازار اکثر رشد ۱۰ درصدی خود در روز جمعه را که ناشی از مذاکرات اوپک به منظور توافق برای کاهش تولید بود، حفظ کرد

وزیر نفت نیجریه با اشاره به مذاکراتش با همتایان قطری و عربستانی اعلام کرد: «حال و هوای درون اوپک در حال انتقال از عدم اعتماد به سمت رشد آگاهی در مورد تصمیمی‌ است که می‌تواند به سقوط جهانی قیمت نفت پایان دهد.»

دانیل آنگ، تحلیلگر فیلیپ‌فیوچر اعلام کرد:‌«ما همچنان معتقدیم که قیمت‌ها از طریق کاهش تولید می‌تواند حمایت شود، این موضوع در کوتاه مدت تنها راه حل ممکن خواهد بود.»

صادرات چین در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته افتی ۱۱.۲ درصدی داشته و واردات این کشور نیز ۱۸.۸ درصد کاهش داشته است که هر دو این آما کمتر از حد انتظار بوده است. واردات نفت خام چین نسبت به ماه گذشته با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با افت ۷ سنتی به ۳۳ دلار و ۲۹ سنت رسید که ناشی از قدرت‌گیری دلار توسط بالارفتن هزینه‌های مصرف‌کنندگان آمریکا بود. روز جمعه و بعد از اعلام وزیر انرژی امارات مبنی بر آمادگی اوپک برای همکاری به منظور کاهش تولید ۳ دلار و ۳۰ سنت افزایش یافته بود. هر بشکه نفت خام نایمکس نیز با ۱۱ سنت کاهش ۲۹ دلار و ۳۳ سنت معامله شد. به دلیل تعطیلات روز ریاست‌جمهوری در آمریکا، حجم معاملات نفت وست‌تگزاس‌اینترمدیت بسیار کم بوده است.

بر اساس اعلام معاون رئیس‌جمهور، ایران در حال حاضر ۱.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر می‌کند و از سال جدید شمسی تولیدات خود را به ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد. بر اساس اظهارات یک مقام ارشد در روز یکشنبه، در ۲۴ ساعت آینده محموله چهار میلیون بشکه‌ای نفت خام ایران به مقصد اروپا بارگذاری خواهد شد

بر اساس آمار منتشر شده در روز دوشنبه، اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم سال گذشته ۱.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افت داشته است.

 

منبه : اقتصادنیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها