بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی آبان ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد بود که نسبت به ماه قبل رشد ۱۴ درصدی را در حجم معاملات تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۱۴ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصول به ارزش ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال بود. در این تالار، ۲۱۴ هزار و ۳۱۰ تن گندم، ۵۰۰تن شکر و ۵۳۵ کیلوگرم زعفران به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر ۹۷۳هزار و ۸۳۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۰ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.در این تالار بالغ بر ۳۳۸ هزار و ۸۳ تن انواع قیر، ۲۲۷هزار و ۳۹۲ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۲هزار و ۸۰۶ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و ستد ۲۷۸ هزار و ۲۲۵ تن وکیوم باتوم، ۲هزار و ۴۰۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۶۱۱ تن عایق رطوبتی، ۱۵۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۰۰ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در آبان ماه میزبان معامله ۷۲۰ هزار و ۸۲۸  تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بود.در این تالار ۳۹۵ هزار و ۷۶ تن انواع فولاد، ۱۲ هزار و ۶۷۵ تن انواع مس، ۶۷۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۷ تن کنسانتره، ۴ هزار و ۵۰۰ تن آلومینیوم، ۲ هزار تن سیمان، ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن، ۸۸۰ تن روی، ۵هزار تن آهن اسفنجی و ۵ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۳۲ تن انواع محصول را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها