جنگ تجاری

 سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در تازه ترین گزارش خود نسبت به شرایط شکننده رشد و رونق اقتصادی جهان هشدار داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد: تنش های تجاری و افزایش نرخ بهره موجب کاهش روند رشد اقتصادی جهان شده است. البته در شرایط فعلی هیچ نشانه ای از کاهش شدید و چشمگیر رشد اقتصادی جهان وجود ندارد.

بر اساس این گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد: رشد اقتصادی جهان امسال به ۳.۷ درصد خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به کمتر از ۳.۵ درصد می رسد. این سازمان قبلا رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی را ۳.۷ درصد پیش بینی کرده بود.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی هشدار داد: کاهش رشد اقتصادی در کشورهای غیر عضو این سازمان به خصوص کشورهای نوظهور شدیدتر خواهد بود و کشورهای نوظهور با روند خروج سرمایه روبرو خواهند شد چرا که فدرال رزرو آمریکا به تدریج نرخ بهره را بالا خواهد برد.

این سازمان پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی کشورهای نوظهور از جمله برزیل، روسیه ترکیه و آفریقای جنوبی را کاهش داده است.

این گزارش نشان می دهد افزایش نرخ بهره موجب تشدید نوسانات در بازارهای مالی جهان خواهد شد. از سوی دیگر جنگ تجاری تمام عیار بین آمریکا و چین و سایر قدرت های بزرگ اقتصادی جهان نیز موحب افزایش نااطمینانی های اقتصادی می شود و می تواند تا سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۰.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها