ارز

پس از این که چین و آمریکا توافق کردند به جنگ تجاری که بازارهای جهان را متزلزل کرده بود پایان دهند، افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای دارایی های پرمخاطره، ارزش دلار را پایین آورد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای داراییهای پرمخاطره تر، ارزش دلار پایین آمد. این اتفاق پس از آن افتاد که چین و آمریکا توافق کردند به جنگ تجاری که بازارهای جهان را متزلزل کرده بود پایان دهند .

کاخ سفید در روز شنبه اعلام کرد که ترامپ به رئیس جمهور زی جینپینگ در مذاکرات جی ۲۰ گفت که عوارض بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی را تا ۲۵ درصد بالا نمیبرد. ترامپ قبلا تهدید کرده بود که این کار را انجام میدهد .چین و آمریکا سعی دارند از طریق مذاکرات جدید با هدف رسیدن به توافقی در این ۹۰ روز، اختلافاتشان را حل کنند .

ارزهای پر مخاطره تر مثل دلار استرالیا و دلار نیوزیلند به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۳ درصد افزایش یافته اند، در حالی که ارزهای ایمن‌تر مثل ین و فرانک سوئیس در معاملات آسیا پایین آمدند. این شرایط نشان دهنده یک ریسک واضح در بازارهای مالی است .

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارشد ارز در ان بی ای گفت:آتش بس موقت تجاری قطعاً برای بازارها ریسک مثبت دارد. ما انتظار داریم خرید ارز ایمن دلار کاهش یابد و ارزهای پرمخاطره تر مثل دلار استرالیا و نیوزیلند رشد کنند .

شاخص دلار، معیار ارزش آن در مقابل ۶ ارز مهم جهان ۰.۲۲ کمتر معامله شد .ارزش دلار ۰.۸ درصد در برابر راند آفریقای جنوبی و ۱.۱ درصد در برابر پزوی مکزیک کاهش یافت .ارز ایمن ین در روز دوشنبه تا ۱۱۳.۶۸ ضعیف شد.ارزش یورو ۰.۱۶ درصد افزایش یافت  ودر بحبوحه فروش سنگین دلار به ۱.۳۳۳۳ دلار رسید .

دانیل بین، رئیس تحقیقات ارز از ANZگفت: بالاخره، برآوردن خواسته‌های آمریکا در مورد مسائل ساختاری برای چین دستور بزرگی است. مخصوصا در زمانی که مسائل عمده آمریکا نشان دهنده چالشی برای چین هستند.

جدا از تجارت، تمرکز سرمایه‌گذاری به سیاست پولی آمریکا هم برمی‌گردد، چون انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ سود را در اواخر دسامبر بالا ببرد. این چهارمین افزایش نرخ سود در سال جاری میلادی است. تحولات این هفته به فدرال رزرو اطمینان بیشتری برای بالا بردن نرخ سود در سال ۲۰۱۹ میدهد .

هفته گذشته وقتی جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد بازار نظر داد و به سرعت پایین تر افزایش نرخ سود اشاره کرد، دلار تحت فشار قرار گرفت .

فیلیپ وی، استراتژیست ارز درDBS در یادداشتی گفت: ما عقیده داریم که پاول به سادگی تمایل شدیدی را که در اکتبر داشت کم کرده است. فدرال رزرو در حال ایجاد یک افزایش سود دیگر است و همچنین چهار افزایش سود دیگر برای سال ۲۰۱۹ هم در نظر دارد.

پوند انگلیس نسبت به دلار تقریبا ثابت بوده و ۱.۲۷۶۰ دلار معامله شد. دلار ارزش خود را در برابر ارزهایی مثل دلار کانادا و کرون نروژ از دست داد. در حالی که قیمت نفت در روز دوشنبه افزایش یافته است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها