سنگ آهن

واردات سنگ‌آهن چین برای تولید فولاد در ماه نوامبر کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر»، داده‌های گمرکی در روز شنبه نشان می دهد واردات سنگ‌آهن چین در ماه نوامبر و با کاهش تقاضا در کارخانجات فولاد به عنوان حاشیه سود، کم شده است.

تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان در ماه گذشته ۸۶.۲۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که ۲.۴ درصد از میزان واردات ماه اکتبر( ۸۸.۴ میلیون تن) ، همچنین ۸.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹۴.۵۴ میلیون تن) با کاهش همراه شده است.

در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۸، واردات چین از مواد اولیه برای تولید فولاد به ۹۷۷.۸۹ میلیون تن رسیده است و این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته میزان واردات ۹۹۱.۲۶ میلیون تن بود که نشان دهنده کاهش واردات در ماه نوامبر است. 

با افزایش قیمت فولاد در مقایسه با سطح تولید بالا از اواخر ماه اکتبر، حاشیه سود در کارخانجات فولاد به پایین ترین حد در سال کاهش یافته و تولیدکنندگان را مجبور به کاهش هزینه‌ها با استفاده از سنگ‌آهن پایین تر و کاهش واردات فولاد قراضه کرده است.

کارخانه‌های فولاد و تجار سنگ‌آهن در حال حاضر با احتیاط کامل عمل می‌کنند. ژائو یو، تحلیلگر شرکت Huatai Futures، پیش از انتشار این اطلاعات، گفت: کارخانجات فولادی مقدار سنگ آهن مورد نیاز خود را در انبارها نگهداری می کنند.

داده هایی که توسط مشاور Mysteel تهیه شده، نشان می دهد که انبارهای سنگ‌آهن در بنادر چینی از ۷ دسامبر به پایین ترین سطح سالانه و به ۱۳۸.۶ میلیون تن رسیده است، در حالیکه موجودی در کارخانجات فولاد نیز از اوائل ماه اکتبر کمترین میزان موجودی را داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها