معدن

عملکرد تجارت خارجی حاکی از صادرات ۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون دلاری محصولات معدن و صنایع معدنی از آغاز امسال تا پایان آبان ماه است که در همسنجی با پارسال هفت درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا و بر اساس آمار عملکرد تجارت خارجی کشور، در هشت ماهه امسال بیش از ۳۹ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۸۲ تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار صادر شد؛ این آمار در همسنجی با پارسال از نظر وزنی ۱۰ درصد کاهش، اما از نظر ارزشی هفت درصد رشد داشته است.

بر پایه این گزارش، در این مدت سه میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار محصولات زنجیره فولاد از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.تا پایان آبان ماه ارزش صادرات مس و محصولات پایین دستی با رشد یک درصدی در همسنجی با پارسال به ۵۱۴ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار رسید؛ در این مدت ارزش صادرات محصولات زنجیره سیمان با کاهش سه درصدی به ۳۹۱ میلیون و ۴۳۳ هزار دلار رسید.

رکورد خیره کننده صادرات کنسانتره سنگ آهن

گزارش تجارت خارجی محصولات معدن و صنایع معدنی حاکی است در مدت یاد شده صادرات کنسانتره سنگ آهن با ثبت رشد خیره کننده هزار و ۶۱۱ درصدی به ۳۳۵ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۶۷۱ دلار رسید در حالی که صادرات انواع سنگ و محصولات مرتبط با کاهش ارزش چهار درصدی به ۲۶۰ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۳۷ دلار کاهش یافته است.

برپایه این گزارش، در هشت ماهه امسال صادرات زنجیره روی با افت ۳۰ درصدی به ۱۸۷ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار، صادرات سنگ آهن دانه بندی با کاهش ۷۴ درصدی به ۱۸۳ میلیون و ۹۵۹ هزار دلار، صادرات زنجیره آلومینیوم و محصولات با افت ۴۰ درصدی به ۱۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار دلار و صادرات زنجیره سرب با کاهش ۴۱ درصدی به ۹۲ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار رسید.

در این مدت صادرات آهن اسفنجی نیز با افت ۳۷ درصدی در همسنجی با پارسال مواجه شد و به ۸۸ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار کاهش یافت.کاهش ۹۸ درصدی ارزش صادرات محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی و ثبت هشت میلیون و ۲۰۶ هزار دلار صادرات، افت ۹۷ درصدی صادرات پودر آلومینا و محصولات مرتبط و ثبت صادرات ۲۲۰ هزار و ۵۳ دلاری و رشد ۲۲۲ درصدی صادرات فلزات و سنگهای گرانبها و صادرات ۱۵ هزار و ۸۰۲ دلاری، دیگر موارد قابل توجه در این گزارش است.

بررسی عملکرد هفت ماهه تجارت خارجی کشور نشان می دهد زنجیره معدن و صنایع معدنی در این مدت پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار انواع محصولات را صادر کرده که نسبت به پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها