معامله

اوراق سلف موازی استاندارد مرغ منجمد شرکت گسترش و توسعه صنایع بهپرور به ارزشی بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال در حالی از امروز در بورس کالای ایران منتشر شد که عرضه این اوراق با معامله ۲۰۶ هزار و ۷۳۳ قرارداد، با موفقیت انجام شد.

به گزارش «کالا خبر»؛ عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد مرغ منجمد در حالی با هدف تامین سرمایه در گردش شرکت گسترش و توسعه صنایع بهپرور، به تعداد ۲۰۶ هزار و ۷۳۳ قرارداد انجام شد که این تعداد قرارداد با قیمت پایانی ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۵۳ ریال در هر قرارداد ۲۰ کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری پیشگامان بهپرور با موفقیت به فروش رسید و معامله این تعداد قرارداد ارزشی بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال را رقم زد.

گفتنی است معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۲۵ آذر ماه ۹۷ تا ۲۴ آذر سال ۹۸ به مدت یکسال ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۱۸.۵ درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید اوراق» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت گسترش و توسعه صنایع بهپرور نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه در سررسید اوراق» اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها