فدرال رزرو

برخی تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده روند صعودی نرخ بهره را متوقف خواهد کرد.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای اشتغال آمریکا طی ماه های اخیر نگران کننده شده است و شاخص سهام وال استریت نیز با افت زیادی همراه بوده است، بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی تمایلی برای ادامه سیاست های پولی و نرخ بهره فعلی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد فدرال رزرو در ماه های آینده روند افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد. البته پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست هفته آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی شک و تردید زیادی درباره سیاست های پولی و نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ وجود دارد.

این در شرایطی است که فدرال رزرو به اهداف خود در زمینه اشتغال و نرخ تورم دست یافته است و ظاهرا دلیل دیگری برای ادامه اجرای سیاست های پولی فعلی وجود ندارد.

بانک گلدمن ساش آمریکا اعلام کرده است که فدرال رزرو از ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی روند افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد. البته هنوز این احتمال وجود دارد که نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳ بار افزایش پیدا کند.تحلیلگران گلدمن ساش پیش بینی می کنند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

به نظر می رسد سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا به شدت تحت تاثیر بحران بودجه ایتالیا و تبعات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار دارد.تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال ۷۳ درصد در نشست هفته آینده نرخ بهره را برای چهارمین بار در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها