فولاد

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالا خبر» به نقل از فولاد ایران، سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین به حدود ۶۷ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید که تقریبا یک دلار نسبت به هفته قبل رشد داشت. برخی به دنبال محموله های حمل ژانویه بودند. در کل چون حاشیه سود کارخانه های چینی نگران کننده شده، خرید سنگ آهن در تناژ بالا صورت نمی گیرد و اغلب تنها برای رفع نیاز فوری از بنادر خرید می کنند. از طرفی تا پایان دسامبر در استان تانگشان محدودیت های تولید و حمل و نقل برای کنترل آلودگی هوا صورت خواهد گرفت. البته به نظر می رسد تاثیر چشمگیری بر بازار نگذارد.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران نیز آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد یک دلار افت داشت و حدود ۲۵ دلار هر تن فوب ثبت شد. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز از ۲۴ دلار یک هفته قبل به ۵۳  دلار هر تن فوب رسید.

قراضه

هفته گذشته کاهش خرید ها قیمت قراضه وارداتی را در ترکیه کاهش داد. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰  از ۳۰۸ دلار یک هفته قبل به کمتر از ۳۰۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. قراضه اروپا در ۲۹۵ دلار هر تن سی اف آر نیز شنیده شد. با این حال فعالان بازار منتظر کاهش قیمت بیشترند.

بازار قراضه ژاپن هم نزولی بود و قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن نیز ۲۶۴ دلار هر تن فوب ثبت شد در حالی که اواخر نوامبر ۲۸۴ دلار هر تن فوب بود. در بازار داخلی آن نیز قیمت خرید قراضه تا ۴ دلار افت داشت.

در جنوب شرق آسیا نیز قیمت قراضه نزولی بود و قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۳۱۰ تا ۳۲۰ دلار هر تن سی اف آر ویتنام و قراضه خرد شده امریکا ۳۴۰ تا ۳۴۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

بیلت

هفته گذشته بیلت صادراتی چین از ۴۳۲ دلار به ۴۲۵ دلار هر تن فوب رسید. بیلت در بازار داخلی چین حدود ۶ دلار رشد داشت و ۴۸۷ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شد. کاهش تولید به رشد قیمت کمک کرد.

در بازار صادرات سی آی اس نیز بیلت نزولی بوده و از ۴۳۰ دلار به ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار هر تن فوب رسید. در کل جو بازار در ابهام بود. خریداران به دلیل وضعیت بازار ترکیه به دنبال کاهش قیمت بودند و عرضه کننده ها با توجه به کاهش عرضه و رونق بازار آسیا به دنبال ثابت نگه داشتن قیمت ها.

یک عامل اصلی جو منفی بازارهای بیلت در هفته گذشته ترکیه بود چون کارخانه ها قیمت خرید قراضه را پایین آورده اند و این امر بر بازار بیلت تاثیر منفی داشته است. بازار میلگرد ترکیه راکد است و بیلت تقریبا تقاضایی ندارد.

مقاطع

میلگرد صادراتی چین در هفته ای که گذشته ۱۲دلار ارزان تر شده و ۴۷۷  دلار هر تن فوب ثبت شد. قیمت در بازار داخلی چین تا ۵۵۰ دلار هر تن درب کارخانه بود که تا ۴ دلار افت داشت. شرایط بد جوی خرید ها را کاهش داده است چرا که ساخت و ساز در بسیاری از نقاط شمالی چین متوقف شده است.  با سرد تر شدن هوا این گونه تعطیلی ها و افت تقاضا تشدید هم خواهد شد.

میلگرد صادراتی سی آی اس نیز ۶ دلار افت داشته ۴۷۷ دلار هر تن فوب بود.بازار میلگرد ترکیه بدون تقاضا بود و قیمت ۵ دلار ارزان تر شده ۴۶۵ تا ۴۷۵ دلار هر تن فوب ثبت شد. در بازار داخلی نیز میلگرد ۴۶۵ دلار هر تن درب کارخانه بود.

در بازار داخلی اروپا میلگرد در ۵۳۵  یورو هر تن درب کارخانه در ثبات بود. در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۹۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

ورق

ورق گرم صادراتی چین هفته گذشته به دلیل موجودی پایین بازار رونق ۱۳ دلاری را تجربه کرد به ۴۷۸ دلار هر تن فوب رسید.در کل فعالیت بازار چین کم است و با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و نوسانات بازار داخلی تقاضا افت زیادی داشته است. در بازار داخلی نیز قیمت اخیرا تا ۴ دلار افت داشته و ۵۳۸ تا ۵۴۰ دلار هر تن درب کارخانه است.

نزدیکی تعطیلات کریسمس موجب شده بازار ورق سی آی اس بی حرکت بماند. ورق گرم صادراتی سی آی اس در ۴۶۵ دلار هرتن فوب در ثبات بود. البته کارخانه ها سعی دارند قیمت های ژانویه را بالا ببرند.

انتظار می رود تقاضای ورق در ترکیه در ماه دسامبر در سطوح پایینی بماند. آخرین قیمت ورق گرم در بازار داخلی این کشور ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده در حالی که اوایل نوامبر ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار بود.در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم افت داشته و از ۷۶۰ دلار به ۷۵۱ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسیده است. در اروپا نیز ورق گرم  ۱۳ یورو ارزان تر شده ۵۲۳ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها