فولاد

امسال بازار فولاد چین از نظر قیمت ها و میزان تولید وضعیت مطلوبی داشته افزایش قیمت ها کارخانه ها را تشویق کرد تولید را بالاتر ببرند و حاشیه سود بیشتری کسب کنند. البته در سه ماه پایانی سال جو بازار ضعیف شد و قیمت ها افت داشته و حاشیه سود کارخانه ها نزولی شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل ازفولاد ایران، تعرفه های آمریکا و کاهش تولید زمستانه برای کنترل آلودکی هوا و مازاد ظرفیت تولید نگرانی های اصلی صنعت فولاد چین در سال ۲۰۱۸ بوده اند.

۱.فولادسازان چینی بین ماه های آگوست تا سپتامبر تمایل بیشتری به خرید سنگ آهن خلوص بالا و گندله نشان دادند در حالی که عرضه جهانی گندله هم کمتر شد. از این رو پرمیوم گندله سنگ آهن در بازار نقدی به اوج رسید. با این حال با توجه به افت قیمت فولاد در فصل پایانی سال کارخانه ها خرید سنگ آهن خلوص پایین را ترجیح دادند. البته در هر حال تولید داخلی سنگ آهن کاهش داشت.

قیمت زغال سنگ وارداتی در چین سال ۲۰۱۸ تا ۹ درصد رشد داشت و ۲۱۹.۷ دلار هر تن سی اند اف چین شد. علت اصلی، محدودیت عرضه استرالیا و محدودیت های مربوط به حمل و نقل در این کشور بود.

۳.قیمت قراضه در بازار داخلی چین سال جاری ۴۰ درصد رشد داشت که به دلیل افزایش مصرف کارخانه ها بود.

۴.افزایش قیمت های داخلی ورق گرم صادراتی چین را نیز افزایش داد و میانگین قیمت ورق گرم صادراتی از ۵۰۲ دلار هر تن فوب سال قبل به ۵۵۰ دلار هر تن فوب رسید. البته از اکتبر قیمت ورق گرم صادراتی چین افت شدید داشته که به دلیل کاهش خرید بود.

۵.میلگرد صادراتی چین نیز امسال ۱۲ درصد رشد قیمت داشته که به دلیل بهبود بازار داخلی بود. البته افت تقاضای فصلی ماه های اخیر در کنار رکود بازار ساخت و ساز در زمستان قیمت ها را پایین آورد.

۶.در سال جاری قیمت منگنز وارداتی ۲۳ درصد در چین رشد داشته به ۷.۲۸ دلار هر تن سی اف آر رسید ولی واردات کروم افت داشت.

برای سال ۲۰۱۹ انتظار می رود تقاضای فولاد در چین در سطوح پایین بماند و ۲.۴ درصد افت در سال آینده داشته باشد. کاهش مصرف فولاد صنعت خودرو سازی و کاهش سرمایه گذاری در بازار مسکن و ساخت و ساز این کشور نیز عملکرد صنعت فولاد را تضعیف خواهد نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها