کامودیتی

موسسه گلدمن ساکس بر این باور است که بازار داد و ستد کومودیتی ها با ابهامات سیاسی فعلی در سطح جهان در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران،تجار تمایلی ندارند وارد معاملات خرید و فروش قراردادهای درازمدت در بازار های آتی شوند چرا که ریسک های وابسته به جنگ های تجاری و نگرانی های ژئو پولیتیک رو به افزایش است. از طرفی اغلب فعالیت ها در بازارها به قراردادهای کوتاه مدت برای نزدیک ترین ماه ممکن محدود می شود.

در این شرایط همه ترجیح می دهند تنها برای رفع نیاز فوری خرید کنند و کسی به فکر آینده نیست و این روش خرید در بازار کومودیتی ها در حا افزایش است.

حجم معاملات قراردادهای کوتاه مدت برای کالاهایی چون نفت خام برنت و وست تگزاس افزایش یافته است. این امر در مورد دانه های سویا و گندم نیز مشاهده شده است. قراردادهای فلزات بورس لندن از جمله آلومینیوم و مس نیز با افت ارزش روبرو شده است. در واقع بازارهای جهانی برای هر نو کالایی از کالاهای اساسی و کامودیتی ها گرفته تا بازارهای سهام یک سال گذشته تحت تاثیر بحران های ژئوپولیتیک قرار گرفته و جنگ تجاری بین امریکا و چین و تصمیم ترامپ برای تمدید تحریم های نفتی ایران و اخیرا مسئله تعطیلی دولت امریکا همگی سرمایه گذاران را به عقب رانده است. داستان جدید ونزوئلا را نیز باید به این نگرانی ها اضافه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها