چین

بازارهای آسیایی در نخستین روز معاملاتی هفته با افزایش شاخص ها همراه شدند در حالی که آمار امیدوارکننده میزان اشتغالزایی در آمریکا و روزنه های امید به بهبود اوضاع تجاری میان چین و آمریکا، سرمایه گذاران را به بازارهای سهام ترغیب کرده است.

به گزارش «کالاخبر»، بازارهای آسیایی در حالی وارد نخستین روز کاری هفته شد که اغلب کشورهای این منطقه در تعطیلات سال نوی چینی به سر می برند.

در بازارهای ژاپن، تضعیف قیمت ین که در پی آمار مشاغل آمریکا در روز جمعه به ثبت رسید موجب شد شاخص های این کشور نیز در نخستین روز کاری هفته، روند نوسانی را در پیش بگیرند.

بازار استرالیا و هنگ کنگ با افزایش شاخص های معاملاتی رو به رو شدند در حالی که بازار اروپا و بازار آتی آمریکا با نوسان اندکی همراه شدند .

دونالد ترامپ در مصاحبه ای با شبکه CBS آمریکا از پیشرفت قابل ملاحظه مذاکرات بین این کشور و چین خبر داد و به نظر می رسد که نسبت به توافق اولیه با کره شمالی نیز برنامه های مدونی در پیش دارد.

اما بازارهای چین، هنگ کنگ، سنگاپور، تایوان، کره جنوبی، مالزی و ویتنام برخی از روزهای هفته جاری را به دلیل مصادف شدن با سال نوی چینی در تعطیلات خواهند بود.بازار چین، کره جنوبی و تایوان امروز را در تعطیلات به سر بردند.​اما در بازارهای نیمه تعطیل آسیا، شاخص تاپیکس ژاپن با رشد ۱.۱ درصدی همراه شد و اس اند پی استرالیا ۰.۵ درصد رشد کرد.

شاخص اس اند پی استرالیا بدون نوسان به معاملات ادامه داد در حالی که شاخص اس اند پی رشد ۰.۱ درصدی را در معاملات آتی به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها