نفت

قیمت نفت روز جمعه از ۶۵ دلار گذشت اما با بروز نشانه هایی از کاهش تقاضا، از میان رشدش کاسته شد و به ۶۴.۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت نفت برنت روز جمعه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به بالای ۶۵ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم در سال جاری میلادی محسوب می شد.

قیمت نفت برنت به بالاترین رقم ۳ ماه اخیر رسید و در مسیر ثبت افزایش هفتگی ۴ درصدی قرار دارد.

تعطیلی بخشی از بزرگ ترین میدان نفتی فراساحلی عربستان با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون بشکه سبب افزایش قیمت نفت برنت شد.

به گفته یک منبع آگاه، این تعطیلی اوایل هفته اتفاق افتاد و مشخص نیست که چه زمانی این میدان به ظرفیت کامل تولید خود باز می گردد.این کاهش تولید عربستان درحالی اتفاق افتاده است که اوپکی ها به صورت داوطلبانه عرضه در بازار را کم کرده اند..

بانک مریل لینچ در یادداشتی نوشت: «متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ به علت کاهش داوطلبانه عربستان، کویت و امارات و کاهش غیرداوطلبانه ونزوئلا و ایران به ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید

علی رغم بازار افزایشی در روز جمعه، نشانه هایی از کاهش تقاضا وجود دارد که به گفته تاجران قیمت نفت خام را از قیمت های بالای ساعات اولیه پایین کشید.

همین امر باعث شد تا قیمت نفت برنت با ۱۷ سنت افزایش به ۶۴.۷۴ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با ۹ سنت افزایش به ۵۴.۵۰ بشکه برسد.

از عوامل کاهش تقاضا، آغاز فصل تعمیرات پالایشگاه ها و رشد اقتصادی متزلزل عنوان شده است که نشانه هایی از رکود اکنون در اروپا، آسیا و آمریکا بسیار وجود دارد.

مارکس اسپکترون، دلال بازار گفت: «چشم انداز ما در مورد اقتصاد کلان به شدت کاهشی است. »

از طرفی هم گفته می شوند افزایش تولید نفت خام آمریکا تلاش اوپک برای کم کردن عرضه در بازار تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها