بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی بهمن ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۰۳ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب رشد ۲۲ و ۴۰ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۳ هزار و۶۱ تن ذرت به ارزش ۴۳ میلیارد ریال بود.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.در این تالار بالغ بر ۳۹۶ هزار و ۲۲۵ تن انواع قیر، ۳۵۹ هزار و ۹۲۷ تن انواع مواد پلیمری و ۱۱۴هزار و ۱۶۴ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۴۷ هزار و ۸۴۵ تن وکیوم باتوم، ۴۸هزار و ۲۹۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۷۰۸ تن عایق رطوبتی و ۲۷۰ تن گازها و خوراک ها اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در بهمن ماه میزبان معامله ۷۹۲ هزار و ۱۰۰  تن انواع کالا به ارزش ۴۵ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال بود.در این تالار ۷۳۹ هزار و ۶۲۰ تن انواع فولاد، ۲۸ هزار و ۳۰۵ تن انواع مس، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶۰ تن کنسانتره، ۱۷ هزار تن آلومینیوم، یک هزار تن سیمان، ۵ هزار تن سنگ آهن و ۶۳۵ تن روی از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰۰ تن کالا را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها