قیافه

عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران اعتقاد دارد اگر قرار است در یک اقتصاد شفاف و شرایط مناسب و رقابتی فعالیت کنیم، بورس کالا بزرگترین و مهم ترین نقش را می تواند ایفا نماید.

به گزارش «کالاخبر»؛ قدیر قیافه، عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه نقش بورس برای همه کسانی که دستی در اقتصاد دارند و حتی سرمایه گذاران خرد نیز واضح و آشکار است، گفت: بورس همواره تاثیر بسزایی در شفاف سازی قیمت ها و تضمین پرداخت ارزش کالاها داشته و نقش ویژه ای در این زمینه ایفا کرده است.

وی افزود: اگر قرار است در یک اقتصاد شفاف و شرایط مناسب و رقابتی فعالیت کنیم، بورس کالا بزرگترین و مهم ترین نقش را می تواند ایفا نماید.

قیافه تصریح کرد: قطعا سنگ آهن و سایر محصولات زنجیره تولید فولاد می توانند در بورس کالا عرضه شده و قیمت های آنها در مکانیسم شفاف حاکم بر این بازار کشف و به خریداران داخلی و خارجی فروخته شود. در این رابطه، هم اهالی معدن و هم فعالان حوزه فرآوری و فولادی ها از مکانیسم بورس کالا در عرضه و کشف قیمت استقبال می کنند؛ چراکه اگر این اتفاق در ابتدای زنجیره فولاد افتاده و شاهد عرضه سنگ آهن در رینگ داخلی بورس کالا باشیم، سایر محصولات نیز از این روند تبعیت خواهند کرد و این موضوع به نفع اقتصاد و بنگاه های تولیدکننده است.

وی دلیل برخی مقاومت ها در مسیر توسعه بورس کالا را چنین تشریح کرد: در کشوری زندگی می کنیم که تاکنون اقتصاد نفتی در آن حاکم بوده، اما شفاف سازی اقتصادی مانع از بروز رانت می شود و بورس کالا قادر است این شفاف سازی را ایجاد کرده و در نهایت از بروز رانت ممانعت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها