• ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر: 23094
چین

با افزایش بازدهی اوراق قرضه بلند مدت وزارت خزانه‌داری، شاخص های بورس وال استریت در مسیر صعودی قرار گرفتند.

به گزارش « کالا خبر» به نقل از آسوشیتدپرس، در معاملات روز چهارشنبه بورس‌های جهانی، بیشتر شاخص‌های بورسی سبزپوش شدند و این روند در بورس نیویورک محسوس‌تر از دیگر بورس‌ها بود؛ به گونه‌ای که شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" ۰.۶ درصد، شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۷ درصد و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" ۰.۷ درصد بالا رفتند. شاخص "راسل ۲۰۰۰" نیز که در بر دارنده نماد شرکت‌های کوچک‌تر بورسی است ۱ درصد افزایش یافت.

با رشد اخیر شاخص‌ها به نظر می‌رسد هر سه شاخص مهم بورسی در وال استریت، سه ماهه نخست سال را با بازدهی مثبت به پایان برسانند که بازدهی شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ثبت رقم عجیب ۱۲ درصد، در بین شاخص‌ها رکورددار است.

در بورس‌های آسیایی، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۶ درصد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۰.۸ درصد افزایش یافتند. شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو در ژاپن و شاخص " اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی در استرالیا به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۱ درصد عقب نشستند اما شاخص‌های بورسی در فیلیپین و اندونزی و مالزی افزایشی بودند.

هنوز نگرانی از چگونگی حل و فصل جنگ پرهزینه تجاری بین چین و آمریکا در بین معامله گران بالا است و به نظر می‌رسد در هفته‌های پیش رو نیز یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده بازارهای مالی، روند مذاکرات طرفین باشد.

بانک میزوهو ژاپن در گزارشی به تحلیل روند مذاکرات بین چین و آمریکا پرداخته و اعلام کرده است: جریان مذاکرات در هر لحظه تغییر می‌کند و هنوز برای رسیدن به جمع بندی از نتایج مذاکرات زود است چرا که هنوز تردیدهایی در خصوص گشودن فصلی جدید از روابط تجاری وجود دارد.

در بازار انرژی بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹ سنت افزایش به ۶۰.۰۳ دلار افزایش یافت و نفت خام برنت دریای شمال با ۱۳ سنت افزایش به ازای ۶۷.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها