کرباسیان

پس از نامگذاری سال ۹۸ با عنوان «رونق تولید»، مسوولان اقتصادی در تلاش هستند زمینه های رشد و رونق تولید داخل را فراهم کنند که مهدی کرباسیان، معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه معتقد است: کشف قیمت کالاها براساس عرضه و تقاضا همزمان به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است و این امر به رونق تولید کمک خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر»، رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو در گفت و گو با فلزات آنلاین، عنوان کرد: بورس کالای ایران از بخش های موثر در اقتصاد کشور است که در طول ۱۱ سال فعالیت خود توانسته جایگاه مهمی در میان صنایع پیدا کند.

کرباسیان افزود: بورس کالای ایران که ابتدا با بورس فلزات آغاز به کار کرد و بنده افتخار این را داشتم که در تمام مراحل راه اندازی بورس کالا حضور و نقش داشته باشم، از بخش‌های اثرگذار در رونق صنعت فولاد به شمار می رود.

وی با بیان اینکه از اهداف اصلی ایجاد بورس کالا، کشف قیمت محصولات توسط بازار و براساس رویکرد عرضه و تقاضا است، ادامه داد: این یکی از کارکردهای بسیار مهم بورس کالا در اقتصاد است تا به ایجاد تعادل در مکانیسم عرضه و تقاضا کمک کند و عرضه کنندگان و خریداران بتوانند بدون مشکل در گروه های مختلفی مانند محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنعتی فعالیت کنند؛ لذا بورس کالا نقش مهمی در رواج معاملات منصفانه کالاها با کشف واقعی قیمت ها و هدایت سود به تولیدکنندگان داشته است.

کرباسیان تأکید کرد: کشف واقعی قیمت ها براساس واقعیت های بازار به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده واقعی است از این رو بورس کالا در سال جاری می تواند کمک کننده تولید باشد.

وی تصریح کرد: بورس کالا همواره مقاومت هایی را در مسیر خود می بیند که این دسته افراد از شفاف سازی مبادلات کالاها آسیب می بینند چراکه با واقعی شدن قیمت ها دیگر رانتی برای آنها وجود ندارد؛ لذا بدیهی است که این افراد در دوره های مختلف قصد تضعیف بورس وجود دارد ولی اگر بورس کالا تضعیف شود، به شفافیت اقتصادی و تولیدکننده ضربه می خورد و نهایتا به صادرات کشور لطمه وارد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها