دهقان

مدیرعامل رایان بورس، بازار سرمایه را با توجه به برخورداری از شفافیت بالا و حضور صنایع مختلف در آن کارآمدترین مسیر برای رونق تولید دانست و گفت: با مدیریت سرمایه و تلاش برای ورود نقدینگی به بورس می‌توان مستقیم از تولید داخلی حمایت کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، روح الله دهقان اظهار داشت : بازار سرمایه با توجه به شفافیت بالایی که دارد می تواند از موثرترین گزینه ها برای رونق تولید باشد و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال می توان با استفاده از ظرفیت های این بازار به شعار امسال جامه عمل پوشاند.

وی افزود: ورود به سایر حوزه ها در شرایط فعلی به علت شفافیت پایین و ریسک های زیادی که به سرمایه گذار تحمیل می کنند، اجازه تاثیرگذاری قوی و در تراز بازار سرمایه را نمی دهد.

دهقان تصریح کرد: اگر بخواهیم به رونق تولید در سال جدید دست یابیم راهی به جز حمایت بازار سرمایه و ورود هر چه بیشتر به آن وجود ندارد؛ زیرا با سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تمام شرکت هایی که در آن حضور دارند می توانند سرمایه لازم خود را جذب و تولید خود را تقویت کنند.

مدیرعامل رایان بورس اظهار داشت: فراموش نکنیم شرکت ها و موسساتی که در بازار سرمایه حضور دارند، عمدتا شرکت‌های تولیدی و خدماتی هستند و رونق تولید الزاما نیازمند سرمایه‌گذاری در این شرکت هاست ؛ لذا سریع ترین و حتی ارزان ترین راهکار برای جذب سرمایه بیشتر، بازار سرمایه است.

دهقان در ادامه به موضوع فاینکس ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای مهم برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه جذب سرمایه های خرد به بازار سرمایه است که رونق اقتصادی و تحقق شعار سال را به همراه دارد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در حوزه معرفی بازار سرمایه برای عموم جامعه تأثیر بسزایی دارد و با استفاده از آن شرایط مناسب سرمایه گذاری ایجاد می شود.

مدیرعامل رایان بورس با مثبت ارزیابی کردن نتایج برگزاری نمایشگاه در چند دوره قبل گفت: هدف در این نمایشگاه‌ استفاده از ابزار و روش های مختلف جهت معرفی بازار سرمایه و شرکت‌های فعال در آن به عموم مردم است. همین امر زمینه را برای حضور بیشتر مردم در بازار سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب می‌کند و موجب افزایش حضور بازیگران خرد در بازار سرمایه می شوند؛ حضوری که زمینه ساز  رونق اقتصادی خواهد شد.

دهقان با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی علاوه بر بازار سرمایه به دو رکن دیگر بانک و بیمه نیز فرصت تعامل با مشتریان را داده و البته می تواند به برقراری ارتباطات گسترده بین این سه حوزه کمک‌های قابل توجهی کند، گفت: پروژه‌های بسیاری وجود دارد که تحقق آن با حضور سه ضلع بورس، بانک و بیمه میسر خواهد شد و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای بستر سازی ایده های نو در این خصوص است.

بازار سرمایه بهترین جایگزین بازار پولی و بانکی

مدیرعامل رایان بورس ، همچنین بازار سرمایه را بهترین جایگزین بازار پولی و بانکی دانست و گفت: تصور می‌کنم بازار سرمایه  همانند سال ۹۷ که با نوسانات مثبتی روبه رو بود امسال هم رونق و پیشرفت قابل توجهی کند؛ زیرا اگر نگاهی به بازار سرمایه در سال گذشته داشته باشیم، خواهیم دید که با وجود نقص ها در بازارهای مختلف اقتصادی ، بازار سرمایه توانست روندی افزایشی و رشد پذیر را به خود اختصاص دهد.

دهقان افزود: سال گذشته تقریبا همه بخش‌های اقتصادی دچار تنش ها و نوسانات نسبتا شدیدی شدند، اما در این بازار نه تنها نوسان به آن شدت که در سایر بازارها وجود داشت دیده نشد، بلکه روندی صعودی در پیش گرفت. بنابراین بازار سرمایه می تواندجایگزین مناسبی برای بازار پولی کشور که با مشکلات جدی روبروست، باشد و  خدمات قابل توجهی را به مردم ارائه دهد . علاوه بر این در بخش سرمایه گذاری نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

مدیرعامل رایان بورس خاطرنشان کرد: اگر روند گذشته و مشکلاتی را که در سال های قبل وجود داشته سرلوحه کارهای اقتصادی در بازار سرمایه قرار دهیم و از این تجربیات استفاده کنیم، می توانیم از فرصت های بازار سرمایه استفاده بیشتری کرده و با نگاهی به گذشته در سال جدید محصولاتی را معرفی کنیم که نوسانات اقتصادی را خنثی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها