نفت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا ۱.۴۳ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۹ افزایش یابد و به میانگین ۱۲.۳۹ میلیون بشکه برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا ۱.۴۳ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۹ افزایش یابد و به میانگین ۱۲.۳۹ میلیون بشکه برسد که نسبت به پیش‌بینی قبلی آن مبنی بر افزایش ۱.۳۵ میلیون بشکه در روز بیشتر است .

پیش‌بینی می‌شود تولید در ۲۰۲۰ ، ۷۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۳.۱۰ میلیون بشکه برسد که نسبت به پیش‌بینی قبلی اداره اطلاعات انرژی، افزایش کمتری دارد . این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند آمریکا در مسیر رسیدن به نقطه عطف ۱۳ میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۰ قرار دارد .

آمریکا به واسطه انقلاب شیل از عربستان سعودی و روسیه پیشی گرفته و حالا بزرگترین تولید کننده نفت جهان است .

دکتر لیندا کاپوانو، مدیرعامل اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت:رشد تگزاس و نیومکزیکو باعث رشد تولید نفت خام آمریکا می‌شود و همچنان ادامه دارد تا رکوردی جدید در تولید نفت در سه سال پیاپی آینده بوجود آورد. ولی رشد تولید در ماه‌های اخیر کندتر شده که دلیل آن کاهش هزینه تولید کنندگان و کاهش طرحهای حفاری به خاطر سقوط قیمت نفت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ است .

هنوز شرکت‌های بزرگ اکسون موبیل و چورون در حوزه پرمین تگزاس هزینه می کنند .

شرکت های بزرگ نفتی قصد دارند حدود ۱۶ درصد بیشتر از سال گذشته در حفاری آمریکا و تکمیل چاه ها در ۲۰۱۹ هزینه کنند، در حالی که انتظار می رود تولید کنندگان مستقل ۱۱ درصد کمتر در ۲۰۱۹ خرج کنند .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت آمریکا در ۲۰۱۹ ، ۳۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۲۰.۸۱ میلیون بشکه برسد که مطابق با پیش بینی قبلی این اداره است .

این آژانس همچنین تخمین می‌زند تقاضای نفت آمریکا در ۲۰۲۰ ، ۲۵۰ هزار بشکه بالا رود که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۲۲۰ هزار بشکه در روز بیشتر است .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای وضعیت سوخت در تابستان را هم منتشر کرد که طبق آن آمریکا یک صادر کننده خالص بنزین از آوریل تا پایان سپتامبر سال جاری برای اولین بار از ۱۹۶۰ تا حالا خواهد بود . طبق این دورنما، صادرات بنزین آمریکا به میانگین حدود ۹۰ هزار بشکه در روز طی این مدت می رسد .

کاپوانو گفت: ادامه رشد اقتصادی مربوط می‌شود به مصرف زیادی که در تابستان خواهیم داشت .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند قیمت خرده فروشی بنزین در تابستان ۲.۷۶ دلار در هر گالن  باشد که کمتر از ۲.۸۵ دلار ۲۰۱۸ است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها