چین

رییس بانک جهانی میزان بدهی جهان را به دلیل رفتارهای چین بسیار بالا برآورد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی ان بی سی، «دیوید مالپاس» رییس بانک جهانی گفت: میزان بدهی در سراسر جهان بسیار بالا و چین دلیل بزرگی برای این موضوع است.

وی افزود: با چالش هایی در جهان بر سر چگونگی داشتن پروژه های شفاف با کیفیت بالا روبرو هستیم؛ جایی که بدهی باید شفاف باشد. مالپاس گفت: چین تریلیون ها دلار به دیگر کشورها قرض داده که از جمله آنها ایالات متحده است.

رییس بانک جهانی تصریح کرد بر اساس آمار وزارت خزانه داری ایالات متحده، چین ۱.۱۲ تریلیون دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد. مالپاس نسبت به تلاش های چین برای قرض دادن بمنظور تامین بودجه پروژه زیر ساخت «یک کمربند، یک جاده» انتقاد کرد. سال گذشته وی گفته بود که این وام ها باعث ضعیف تر شدن کشورها به دلیل بدهی فزآینده آنها و حضور در پروژه های با کیفیت پایین می شود.

دیوید مالپاس چین را به دلیل گرفتن وام های با کارمزد پایین از بانک جهانی با وجود دومین اقتصاد بزرگ جهان بودن سرزنش کرده بود و چین از آستانه درآمد بانک جهانی برای وام های با هزینه پایین در سال ۲۰۱۶ میلادی فراتر رفته بود.

رییس بانک جهانی گفت: نقش چین در این بانک به عنوان یک قرض گیرنده باید از بین رود. البته وی تصریح کرد وام های بانک جهانی به چین کاهش پیدا کرده و انتظار می رود این روند تا سه سال آینده ادامه داشته باشد. بر پایه این گزارش، دیوید مالپاس به دنبال یک تعامل سازنده با چین است تا روند وام گیری پکن را مدیریت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها