نفت

این کالا امروز و در نخستین عرضه خود در حجم ۷۰ هزار بشکه و طی دو معامله ۳۵ هزار بشکه ای با قیمت ۶۰.۶۸ دلار به روش کشف پریمیوم داد و ستد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، امروز یک میلیون بشکه نفت خام سنگین در رینگ بین الملل بورس انرژی به قیمت پایه ۶۳  دلار و ۵۱ سنت (پریمیوم دلاری) به ازای هر بشکه عرضه شد.

تولید کننده این محصول «شرکت ملی نفت ایران» بود و حداقل حجم قابل خرید آن در این معامله ۳۵ هزار بشکه در نظر گرفته شده بود.

لازم به ذکر است، هفته گذشته نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از شروع عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی خبر داده و محل تحویل نفت خام سنگین راجزیره خارک عنوان کرده بود. گفتنی است، پیش از این نفت خام «سبک» نیز در آخرین عرضه خود (سوم اردیبهشت ماه) برای نهمین مرتبه در بورس انرژی عرضه شده بود.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی همچنین گفته بود: براساس وظایف قانونی که در لایحه بودجه سال ۹۸ برای شرکت ملی نفت تعیین شده، امسال بصورت مستمر هر ماه حداقل ۶ میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین و میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه می‌شود.

وی در خصوص عرضه‌های بعدی نفت خام سنگین ایران نیز به مشتریان عنوان کرده بود درصورت استقبال خریداران، امکان افزایش این رقم و عرضه حجم بیشتری از نفت و میعانات گازی دربورس انرژی وجود خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها