فلزات

بانک جهانی در شرایطی به‌صورت دوره‌ای اقدام به ارائه شاخص قیمت کالاهای موجود در بورس‌های کالایی جهان می‌کند که فلزات و مواد معدنی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کالاهایی هستند که در بورس‌های کالایی جهان عرضه می‌شود؛ ازجمله مهم‌ترین فلزات موجود در بورس های کالایی می‌توان به آلومینیوم، مس، سنگ‌آهن، نیکل، روی، سرب و فولاد اشاره کرد.

به گزارش «کالاخبر»، بانک جهانی به‌صورت دوره‌ای اقدام به ارائه شاخص قیمت کالاهای موجود در بورس‌های کالایی جهان می‌کند که طبق گزارش اخیر بانک جهانی در ماه مارس سال جاری میلادی متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در بازارهای جهانی برابر با ۱۸۷۱ دلار بوده که نسبت به سال قبل با افت قیمت همراه بوده است. طبق این گزارش متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۶۰۴ دلار، در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۹۶۸ دلار و در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۲۱۰۸ دلار بوده است.

در سومین ماه سال جاری میلادی هر تن مس نیز با قیمت ۶۴۳۹ دلار مبادله شد که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش داشت. همچنین متوسط قیمت هر تن سرب با تجربه افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی در سومین ماه سال ۲۰۱۹ با قیمت ۲۰۴۶ دلار وارد بازار مصرف شد.

به گزارش «کالاخبر»، بانک جهانی در این گزارش متوسط قیمت هر تن نیکل را برابر با ۱۳ هزار و ۲۶ دلار در ماه مارس اعلام کرد و در این گزارش نوشت که متوسط قیمت هر تن نیکل در فصل اول سال جاری برابر با ۱۲ هزار و ۴۱۲ دلار بود. درحالی‌که هر تن نیکل با قیمت ۲۱ هزار و ۳۸ دلار و هر تن روی با قیمت ۲ هزار و ۷۰۹ دلار به فروش رسیده است.

متوسط قیمت هر تن روی در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۰۹۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۸۹۱ دلار بود. قیمت این محصول در بازار رشد کرد تا اینکه متوسط قیمتان در سال ۲۰۱۸ به مرز ۲۹۲۲ دلار رسید.همچنین متوسط قیمت هر تن حلبی در بازار در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۰ هزار و ۱۴۵ دلار، هر تن مس برابر با ۶۵۳۰ دلار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها