مدیر عامل بورس کالا

مدیر عامل بورس کالای ایران درباره فعالیت صندوق‌های کالایی در بازار سرمایه گفت: این صندوق‌ها، کالاها را تبدیل به دارایی استاندارد می‌کنند و کسانی که به دنبال یک بازار نظام‌مند برای سرمایه گذاری در حوزه کالا هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش «کالاخبر»،  حامد سلطانی نژاد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با راه اندازی صندوق های کالایی در بازار سرمایه، افرادی که می‌خواهند در بازارهای کالایی سرمایه گذاری کنند می‌توانند به صورت شفاف منابع خود را به مدیر صندوق بسپارند و آن مدیر به طور تخصصی در بازارهای کالایی سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها از نوسانات بیهوده در بازار کالا جلوگیری می‌کند و جذب نقدینگی را به همراه دارد که این نقدینگی به سمت بازارهای رسمی جذب می‌شود و قابل کنترل است.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به این که ۴ صندوق در بورس کالا فعال شده است، گفت: ارزش معاملات این صندوق‌ها به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و این صندوق‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب نقدینگی دارد.

سلطانی نژاد درباره صندوق‌های طلا نیز گفت:​ این صندوق‌ها به طور خاص در بازار طلا فعالیت می‌کند و یکی از ریسک‌های مهم را که در بازار فیزیکی طلا وجود دارد و آن بحث جعل است، پوشش می‌دهد.

وی گفت: این صندوق‌های طلا هزینه مبادلاتی کالا را نیز کاهش می‌دهد و با توجه به این که مبادلات در این نوع بازارها شفاف صورت می‌گیرد می‌تواند بازارهای رسمی را به صورتی تنظیم کند که همه از آن بازار تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه بازار آتی سکه با چارچوب جدید و به صورت حرفه ای‌ راه اندازی خواهد شد، افزود: بازار آتی سکه برای مدت کوتاهی تعطیل شد و توقفی ایجاد شد تا بتوانیم این بازار را با شکلی جدید و با نظرخواهی از همه سیاستگذاران فعالان بازار طلا به گونه‌ای که منافع ملی را هم رعایت کنیم، این بازار را راه اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ نهایی راه اندازی این بازار هنوز مشخص نیست، اما به زودی این بازار راه اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها