پتروشیمی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متنوع‌سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی در شرایط فعلی ضروری است، گفت: آمریکا نمی‌تواند پتروشیمی ایران را تحریم کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در پی ناکامی و شکست‌های پی در پی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران همچنان بر رفتارهای خصمانه خود علیه ملت ایران پافشاری می‌کنند، بنابراین پس از ناکامی در تحریم نفت، زیرمجموعه‌ها و مشتقات نفت (صنعت پتروشیمی) که اصلا قابل تحریم نیستند را مدنظر قرار داده‌اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هرچند ممکن است به دولت‌ها برای عدم خرید محصولات پتروشیمی ایران فشار وارد کنند، اما به دلیل تنوع محصولات نمی‌توانند پتروشیمی ایران را تحریم کنند.

نادری با بیان اینکه باید فضای روانی جامعه را در موضوع تحریم‌ها مدیریت کرد، گفت: از آنجا که حیات بسیاری از کشورها بدون خرید محصولات پتروشیمی ایران امکان‌پذیر نیست، بنابراین این کشورها نیز زیر بار تحریم این محصولات نخواهند رفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی می‌دانند که جایگزین کردن محصولات پتروشیمی ایران در بازار جهانی کار آسانی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها