قیمت طلا امروز در بازارهای بین المللی در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست ماه ژوئيه فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد و به ١١٣٧ دلار در هر اونس رسید.البته بهای طلا از شروع مبادلات تا به این لحظه با نوسانات پی در پی مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران به نقل از رویترز، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو هستند تا وضعیت نرخ بهره این کشور در نشست ماه سپتامبر روشن شود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که اواخر جولای به کمتر از 1077 دلار رسیده بود و این رقم پایین ترین سطح در 5 سال و نیم گذشته بود اکنون به بالاتر از سطح حمایتی 1100 دلاری رسیده است.

علت اصلی افزایش مجدد قیمت طلا در روزهای گذشته تصمیم ناگهانی چین برای کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا بوده است. این مساله موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای بین المللی شده

که بر اساس پیش بینی کارشناسان این موضوع مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد خواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم غیر منتظره چین برای کاهش ارزش یوان در برابر دلار موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی در سراسر جهان غیر از چین اقدام به خرید بیشتر طلا کنند.

از سویی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری چین در روزهای اخیر پس از کاهش ارزش یوان در برابر دلار شاهد خارج شدن ذخایر طلای خود هستند.

بر اساس این گزارش کاهش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری چین در حالی است که میزان ذخایر طلای صندوق جهانی ئی تی پی برای نخستین بار از اواخر ژوئن با افزایش روبرو شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها