• ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 24280
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲ سنت افزایش به ۷۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که امیدواری ها به حل اختلافات تجاری بین آمریکا و چین قوت گرفته است و با کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا امروز قیمت نفت اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲ سنت افزایش به ۷۰ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲ سنت افزایش به ۶۱ دلار و ۷۲ سنت رسید. جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور در این باره گفت: افت میزان ذخایر نفت خام آمریکا تا حدودی موجب ترمیم قیمت ها شده است. اما روند اصلی قیمت نفت بستگی به این دارد که آیا مذاکرات تجاری چین و آمریکا می تواند افزایش تعرفه هایی را که ترامپ برای روز جمعه وعده داده متوقف کند یا نه.

در حالی که افزایش تنش ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان بر چشم انداز رشد اقتصاد جهانی سایه افکنده است، جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشته است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت، چین در مذاکرات تجاری با واشنگتن «عهد شکنی کرده» و اگر توافقی به دست نیاید، پکن با تعرفه های سنگینی مواجه خواهند شد. افزایش تعرفه ها قرار است روز جمعه و همزمان با سفر لیو هه، معاون نخست وزیر چین به واشنگتن به اجرا گذاشته شود.

پیتر لی، تحلیلگر موسسه فیچ سلوشنز در سنگاپور گفت: قیمت نفت واکنش چندان زیادی به تحولات مربوط به اختلافات تجاری آمریکا و چین نشان نداده است و این بدان معناست که بازار فعلا رویکرد صبر و انتظار را پیشه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها