جنگ تجاری

کارشناسان هشدار دادند تصمیم واشنگتن برای افزایش عوارض واردات بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی فضای تجارت جهان را تکان می‌دهد و رشد را کندتر می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، تصمیم واشنگتن برای افزایش عوارض واردات بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی فضای تجارت جهان را تکان می‌دهد و رشد را کندتر می‌کند. ۱۵ درصد عوارض اضافی بی ثباتی در فضای تجارت جهانی را تشدید می کند و ریسک پذیری را در سراسر جهان پایین می آورد.

مایکل تیلور، مدیر خدمات مالی آمریکایی مودیز گفت: عوارض بالاتر می‌تواند باعث قیمت‌گذاری دوباره سرمایه های جهانی شود، شرایط مالی را کساد می کند و سرعت رشد را پایین می آورد.

این تحلیلگر اضافه کرد که افزایش عوارض تاثیر قابل توجهی بر چین دارد چون جلوی سرمایه گذاری خصوصی در این کشور را می گیرد.

 وزیر امور خارجه فرانسه افزایش درگیری بین این دو قدرت اقتصادی را بزرگترین تهدید برای رشد اقتصاد جهان اعلام کرد.

برونو لی مایر هشدار داد: وقتی عوارض بالا برود، گردش کالاها در سراسر جهان کمتر می‌شود و مشاغل بسیاری در فرانسه واروپا نابود می شوند.

این هشدارها در شرایطی داده می‌شود که پکن و واشنگتن سعی می‌کنند پس از افزایش عوارض تا ۲۵ درصد ،قراردادی تجاری برای جلوگیری از تشدید جنگ بینشان  امضا کنند. این افزایش عوارض در  دهم ماه می اجرایی می شود. چین قول داده اقدامات تلافی جویانه ای در پاسخ انجام دهد.

در حالی که  شرکت مودیز همچنان امیدوار است یک قرارداد تجاری بسته شود، اعلام کرده خطر شکست کامل مذاکرات تجاری افزایش یافته است.

 امید به یک قرارداد بین آمریکا و چین در لحظه آخر، روز جمعه بازارهای سهام آسیا را تقویت کرد. شاخص شانگهای ۳.۱ درصد رشد داشت در حالی که شاخص شنژن بیش از ۳.۸ درصد بالا رفت. شاخص هنگ سنگ  هنگ کنگ هم یک درصد رشد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها