جنگ تجاری

درحالیکه ترکش‌های جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر همه ابعاد اقتصاد جهانی اثر گذاشته است، ممکن است به زودی آتش زیر خاکستر  این جنگ دوباره شعله‌ور شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا به چین در مورد حضور پیدا نکردن در نشست سران G۲۰ هشدار داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به جلسات رهبران گروه ۲۰ نیاید، آمریکا بلافاصله تعرفه‌های جدیدی را اعمال می‌کند.

به گفته وی، اگر چین به نشست نرود، او "فوق العاده خوشحال" خواهد شد که تعرفه‌های جدید را اعمال کند.

نشست گروه ۲۰ در سال جاری در روز ۲۹ ژوئن در اوزاکا برگزار خواهد شد.

این درحالی است که چند روز پیش، وزیر خزانه‌داری آمریکا با تایید دیدار روسای جمهور چین و آمریکا در روزهای آینده، از پکن خواسته بود به میز مذاکرات درباره تعرفه‌های تجاری باز گردد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرده بود که اگر آن‌ها (چینی‌ها) مایل هستند به میز مذاکرات برگردند و قرارداد را براساس مفادی که ما برای مذاکره پیش گذاشته بودیم ادامه دهند، درغیر این صورت، همانطور که رییس‌جمهور ترامپ اعلام کرده، به روند افزایش تعرفه‌ها ادامه خواهیم داد.

در حالی که ابراز نگرانی درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان به پای ثابت سخنان اخیرفعالان اقتصاد جهانی تبدیل شده، کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول چندی پیش درجریان سفر به ازبکستان در گفتگو با رویترز گفته بود که اگر مسئله اختلافات تجاری چین و آمریکا حل نشود، چشم‌انداز اقتصادی جهان با یک ریسک روبروست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها