ترامپ

همیشه سیاست روی اقتصاد تاثیر داشته است ولی به نظر می رسد تاثیر این فاکتور مهم روی بازارهای کالایی و حتی بازارهای مالی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر است.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»،، طبق گزارش اخیر رویترز در روزهای اخیر و بعد از بالا گرفتن تنش تجاری بین چین و آمریکا و آنطور که اقتصاددانان در مورد احتمال رکود اقتصاد جهانی در صورت تنزل میزان تجارت بین این دو اقتصاد بزرگ، پیش بینی می کردند، شاخص بورس های کالایی در دنیا با افت مواجه شد.
از طرف دیگر واشنگتن در روزهای اخیر مکزیک را نیز تهدید کرده است که تعرفه های تجاری علیه این کشور را افزایش می دهد و همین مساله بر نگرانی در مورد احتمال وارد شدن اقتصاد جهانی به رکود افزوده است.
 رویترز درگزارش خود نوشت: افت شاخص های مهم کالایی در کشورهای اروپایی و آسیایی بیشتر تحت تاثیر بحران سیاسی است و بدون شک اگر دولت آمریکا تصمیم بگیرد از ایجاد این درگیری ها و بحران ها بپرهیزد، دیگر این تحولات منفی در بازار ایجاد نخواهد شد.
در روزهای اخیر، تاثیر سیاست های ترامپ و نگرانی از احتمال رکود در اقتصاد جهان بیشترین تاثیر را روی بازار محصولات کشاورزی گذاشته است. این درحالی است که این محصولات اصلی ترین و مهمترین بازار برای تامین غذای مردم در دنیا است و هر تحول منفی اقتصادی می تواند این بازار را با تنش روبرو کند. 

شوک تحریم ایران 

این رسانه در ادامه نوشت: تحریم های اخیر آمریکا علیه محصولات فلزی و پتروشیمی ایران باعث شد تا بازار کالاهای فلزی و فرآورده های پتروشیمی در دنیا با شوک روبرو شود. زیرا احتمال حذف یک بازیگر بسیار مهم از این بازارها وجود دارد.
البته در شرایط فعلی تاثیر گذاری روی این بازارها تنها به دلیل شوک روانی است که بازار با آن روبرو شده است و این اثر موقتی است ولی اگر تحریم ها ادامه یابد و ایران نتواند محصولاتش را به بازارهای مصرف عرضه کند، شوک های بعدی به دلیل کمبود عرضه و تاثیر این سیاست روی بازار خواهد بود. این درحالی است که مسئولان صنعت پتروشیمی ایران اعتقاد دارند به دلیل ویژگی های خاص این بازار، امکان تحریم محصولات پتروشیمی ایران از بازار جهانی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها