سرب

براساس اطلاعات سازمان تجارت جهانی کره جنوبی، استرالیا، کانادا به‌ترتیب بزرگ‌ترین صادرکنندگان شمش سرب دنیا و کشورهای آمریکا، چین و آلمان به‌ترتیب بزرگ‌ترین واردکنندگان این محصول در دنیا هستند. در این میان کره جنوبی و هند جزو بزرگ‌ترین مراکز صادرات مجدد این محصول در دنیا به‌شمار می‌روند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میزان تجارت جهانی شمش سرب نسبت به میزان تجارت جهانی این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ اندکی کاهش داشت. بر این اساس کشورهایکره جنوبی، استرالیا، کانادا، هند، انگلستان، آلمان، بلژیک، مکزیک و روسیه به ترتیب در رتبه‌های اول تا نهم صادرات شمش سرب دنیا قرار دارند.

کره جنوبی با صادرات ۱۹۴ هزار و ۶۲۲ تن شمش سرب در رتبه اول صادرات این محصول در دنیا قرار گرفت. میزان صادرات شمش سرب این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ نسبت به همین زمان در سال قبل رشد ۱۶.۵ درصدی داشت. هند، ایالات متحده آمریکا، ویتنام، چین، اندونزی، تایلند، مالزی و ژاپن به‌ترتیب مهم‌ترین مقاصد شمش سرب صادراتی این کشور بودند.

کره جنوبی علاوه بر صادرات، جزو کشورهای بزرگ واردکننده این محصول نیز شناخته می‌شود. کره جنوبی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ برابر ۷۴ هزار تن شمش سرب وارد کرد. این واردات نیز عمدتا از کشورهای هند، امارات متحده عربی، ایران، استرالیا و عربستان صعودی بود. این کشور مقصدی برای صادرات مجدد شمش سرب دنیا به‌شمار می‌رود. گفتنی است که کره جنوبی جزو کشورهای تولیدکننده معدنی سرب در دنیا نیست و عمده نیاز این کشور به سرب تصفیه شده از طریق واردات تامین می‌شود.

استرالیا دومین صادرکننده شمش سرب دنیا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بود. مهم‌ترین مقاصد شمش سرب این کشور عبارت بودند از: انگلستان، هند، چین و ویتنام. لازم به اشاره است که این کشور دارای بیشترین ذخایر معدنی سرب دنیا بوده و پس از چین دومین تولیدکننده معدنی سرب دنیا به‌شمار می‌رود. همچنین این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی در رتبه پنجم صادرات معدنی سرب دنیا قرار گرفت که حدود ۸ درصد صادرات معدنی سرب دنیا متعلق به این کشور بود.

بزرگ‌ترین واردکنندگان شمش سرب دنیا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که آمریکا، چین، هند، آلمان، چک، انگلستان، کره‌جنوبی، ترکیه، اسپانیا و ایتالیا به‌ترتیب ۱۰ کشور برتر صادرکننده این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بودند.

ایالات متحده آمریکا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به میزان ۲۵۶ هزار تن شمش سرب وارد کرد که این رقم نسبت به میزان واردات این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ کاهش ۱۷ درصدی داشت. چین، مکزیک و کره جنوبی مهم‌ترین کشورهای تامین‌کننده شمش سرب این کشور بودند. همچنین براساس اطلاعات سازمان تجارت جهانی میزان واردات شمش سرب این کشور در بازه‌های زمانی ۳ ماهه از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا پایان این سال روند کاهشی طی کرده است.

چین در رتبه دوم واردات شمش سرب دنیا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. میزان واردات شمش سرب این کشور نسبت به زمان مشابه در سال قبل رشد ۲۲۰ درصدی داشت. افزایش ملاحظات زیست‌محیطی در چین سبب کاهش تولید سرب شد، در کنار این امر میزان مصرف در این کشور نیز افزایش داشت که سبب رشد واردات در این بازه زمانی شد. عمده واردات شمش سرب چین در این زمان از کشورهای قزاقستان، کره جنوبی، هند، استرالیا و مالزی بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها