• ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر: 26433
چین

انتشار داده‌های امیدبخش از چین نشان داد که احتمالاً دومین اقتصاد بزرگ جهان به لطف افزایش مشوق‌های حمایتی دولت، درمسیرپایدارشدن است. با آسوده شدن خیال سرمایه‌گذاران سهام آسیایی رشد کرد.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از رویترز، انتشار داده‌های امیدبخش اقتصادی از چین، نشان داد که احتمالاً دومین اقتصاد بزرگ جهان به لطف افزایش مشوق‌های حمایتی دولت شروع به پایدار شدن کرده است. این باعث شد سرمایه‌گذاران اندکی آسوده‌خاطر شده و سهام آسیایی رشد کند.

هرچند رشد اقتصادی سه ماهه دوم چین کندتر شد و به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله خود رسید، اما این میزان کمتر از مقداری که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند نبود. از سوی دیگر انتشار داده‌هایی جداگانه نشان داد تولیدات صنعتی این کشور و فروش خرده‌فروشی‌ها به شدت از میزان پیش‌بینی شده بالاتر بوده است.

این داده‌های امیدبخش نشان داد که مجموعه مشوق‌های اقتصادی دولت چین توانسته است فعالیت‌های اقتصادی داخلی را احیا کرده و بخشی از ضرر متحمل شده از سوی جنگ تجاری با آمریکا را جبران کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن افت‌های اولیه امروز خود را جبران کرد و ۰.۲ درصد بالا آمد. این شاخص هفته گذشته بیش از یک درصد سقوط کرده و نوار رشد ۵ هفته‌ای خود را پاره کرد.

بازار ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته بود، اما در بازارهای دیگر آسیا، شاخص نیکی ژاپن ۰.۲۰ درصد بالا آمد.در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۷۶ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۲ درصد به ارزش خود افزود.

اما ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب ۰.۴۰ درصد و ۰.۰۶ درصد افت کردند.

در بازار ارز، شاخص دلار با اندکی افزایش به ۹۶۷۸۱ واحد رسید. دلار نرخ برابری خود با ین ژاپن را هم به ۱۰۸.۰۴ ارتقا داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها