نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه ادامه دارد، قیمت نفت امروز با افزایش همراه بود، اما چشم انداز ضعیف تقاضا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه گذشته و در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز بیش از یک درصد افزایش یافته بود.قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز به رقم ۵۶ دلار و ۲۲ سنت رسید.

بنجامین لو جیاشوان، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز سنگاپور گفت:کاهش تقاضای جهانی برای نفت و افزایش چالش ها در فضای کلان اقتصادی مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، از نزدیک تحولات مربوط به تنگه هرمز و تنش در روابط بین ایران و انگلیس را رصد می کند. این موسسه وابسته به دولت های غربی در بیانیه خود آورده است: آژانس بین المللی انرژی آمادگی دارد در صورت بروز اختلال در عرضه نفت به سرعت و قاطعانه وارد عمل شود و عرضه کافی نفت به بازارهای جهانی را تضمین کند.

مصرف کنندگان می توانند اطمینان داشته باشند که در حال حاضر عرضه نفت در بازار به وفور موجود است و میزان تولید نفت در نیمه نخست سال فراتر از میزان تقاضاست. همین مسئله سبب می شود میزان ذخایر نفت جهان روزانه ۹۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کند

نگرانی ها در خصوص احتمال بروز اختلال در عرضه نفت در حالی است که عوامل بنیادین حاکم بر بازار حکایت از کاهشی بودن روند قیمت ها دارد، زیرا با توجه به تضعیف تقاضای جهانی بعید است قیمت ها بتواند افزایش قابل توجه و پایداری را تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها