چین

حجم سرمایه‌گذاری مستقیم چین در آمریکا ۸۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اسپوتنیک، با تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست دنیا، دامنه اختلافات دو کشور به مسائل غیر از تجارت نیز کشیده شده است و روابط دو جانبه بین این دو کشور شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است.

داده‌های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات اقتصادی"رودیوم گروپ" نشان می دهد که حجم سرمایه‌گذاری های چین در آمریکا با ۸۸ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۶ به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکایی ها در چین نیز کاهش یافته است به گونه ای که آمریکایی ها در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین انجام داده اند. طبق اعلام رودیوم گروپ حجم مبادلات سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

اسوار پراساد، مدیر سابق دفتر چین در صندوق بین المللی پول گفت: این واقعیت که سرمایه‌گذاری مستقیم چین و آمریکا در کشورهای همدیگر تا این حد کاهش یافته نشان می دهد که روابط دو جانبه بین این دو کشور تا چه حد متزلزل شده است.

از سوی دیگر انجمن "نشنال ریلور" آمریکا نیز اعلام کرده است که تقاضای چینی ها برای خرید خانه در آمریکا تا پایان ماه مارس با ۵۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.

از سال گذشته تا کنون چین و آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار تجاری با یکدیگر شده اند به گونه ای که واشنگتن بر واردات کالاهایی به ارزش بیش از ۲۰۰ مییلارد دلار از چین تعرفه های ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع کرده است و چین در اقدامی متقابل تاکنونی بیش از ۵۰۰۰ قلم کالایی وارداتی از آمریکا به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را مشمول تعرفه کرده است. روسای جمهور چین و آمریکا در دیدار با یکدیگر توافق کردند فعلا تعرفه دیگری بر کالاهای وارداتی یکدیگر اعمال نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها