ارز

با وجود کاهش رشد اقتصادی آمریکا، ارزش دلار تقویت شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، تقویت دلار در آخرین روز از معاملات هفتگی بیش از آن چه مربوط به وجود نقاط مثبت در خود آمریکا باشد به ضعف رقبای اصلی آن مربوط بود. به نظر می‌رسد که بانک مرکزی اروپا برای کاهش بیشتر نرخ بهره و اتخاذ رویکرد حمایتی به نتیجه رسیده است و به زودی این تصمیم را عملی می کند.

از سوی دیگر کاهش رشد اقتصادی آمریکا بانک مرکزی این کشور را برای کاهش نرخ بهره مصمم‌تر کرده است. اریک نیلسون، استراتژیست ارزی در بانک "ولز فارگو" گفت: اقتصاد آمریکا عملکرد خوبی در مقایسه با دیگر کشورهای عضو گروه ۷ داشته است. هنوز انتظار داریم فدرال رزرو در نشست بعدی خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش دهد.

یکی دیگر از عوامل تقویت دلار در معاملات امروز اظهارات لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ مبنی بر عدم دخالت دولت در نرخ ارز بود.

در آخرین روز از معاملات هفتگی، هر یورو با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱.۱۱۲۷ دلار رسید و پوند با عقب نشینی ۰.۵۳ درصدی و رسیدن به ۱.۲۳۸۶ دلار در ضعیف ترین سطح خود در طول ۲۷ ماه اخیر ایستاد. ارزش پوند پس از آن کاهش یافت که ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرد که توافق این اتحادیه با دولت ترزا می، نخست وزیر قبلی انگلیس، تنها و بهترین توافق ممکن برگزیت است.

در دیگر معاملات مربوط به بازار ارز، هر دلار با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۸.۶۸ ین ژاپن رسید. دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی خود نیز ۰.۰۱ درصد افزایش یافت و به ۱.۳۱۶۶ دلار کانادا رسید.

پوند انگلیس علاوه بر دلار در برابر یورو نیز عقب نشست و هر یورو با افزایش ۰.۴۲ درصدی به ازای ۰.۸۹۸۷ پوند مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها